آمار بی‌نظیر زوج خط حمله مورایس در فصلی که گذشت

آمار بی‌نظیر زوج خط حمله مورایس در فصلی که گذشت

پایگاه خبری فوتبالی- رضا اسدی و شهریار مغانلو، توانستند روی‌هم‌رفته 26 بار در لیگ برتر و 3 بار در جام حذفی، گلزنی کنند. 

به گزارش فوتبالی، سپاهان اصفهان تحت هدایت ژوزه مورایس توانست در لیگ بیست و سوم، 57 بار دروازه حریفان را باز کند و عنوان برترین خط حمله لیگ را به نام خود ثبت کند. در جدول برترین گلزنان لیگ برتر نیز شهریار مغانلو از سپاهان توانست با ثبت 16 گل در لیگ بیست و سوم، هم برترین گلزن لیگ امسال باشد و هم از عنوان آقای گلی‌اش دفاع کند. 

در این جدول همچنین رضا اسدی هم‌تیمیِ مغانلو، با زدن 10 گل در جایگاه دوم مشترکا با رحمان جعفری از تراکتور قرار گرفت. آمارهای درخشان زوج مغانلو و اسدی در تعداد گل‌های‌شان خلاصه نمی‌شود.  

هر کدام از این دو نیز موفق شدند سه بار در فصلی که گذشت در لیگ برتر پاس گل بدهند تا عدد اثرگذاری مستقیم آن‌ها روی گل‌های سپاهان به 32 برسد. به عبارت بهتر 56 درصد از گل‌های سپاهان در لیگ بیست و سوم با اثرگذاری مستقیم مغانلو یا اسدی به ثمر رسیده است. آماری که نشان می‌دهد خط آتش مورایس، از همیشه سرحال‌تر و بی‌رحم‌تر با رقبا روبه رو شده است. 

از دیگر نکات جالب پاس‌ گل‌های آن‌ها نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که هر 3 پاس گل رضا اسدی به مغانلو داده شده و مغانلو چیزی نزدیک به 20 درصد از گل‌های این فصلش را روی پاس رضا اسدی وارد دروازه حریفان کرده است.  

هر چه این زوج در لیگ برتر روزهای پرفروغی را پشت سر گذاشتند در جام حذفی اما آمار درخشانی از آنها به ثبت نرسیده است. سپاهان در جام حذفی موفق شد 10 بار دروازه حریفان را باز کند که از این تعداد، شهریار مغانلو دو گل و رضا اسدی یک گل به ثمر رساندند و بدون ثبت پاس گل، این رقابت‌ها را به پایان بردند تا اثرگذاری مستقیم آن‌ها بر گل‌های سپاهان در جام حذفی، 30 درصد باشد. عددی که تقریبا نصف عدد آمار آن‌ها در لیگ برتر است.

7899