مسیر جدانشدنی جام و نویدکیا؛ اولین جام سپاهان بدون کاپیتان

مسیر جدانشدنی جام و نویدکیا؛ اولین جام سپاهان بدون کاپیتان

پایگاه خبری فوتبالی- اولین جام سپاهان بدون محرم نویدکیا و در مقابل چشمان این چهره دوست‌داشتنی به دست آمد.  

به گزارش فوتبالی، گویا تاریخ نمی‌گذارد که در هیچ‌کدام از قهرمانی‌های زردپوشان اصفهانی نامی از کاپیتان محبوبشان دیده نشود.

فتح جام حذفی، قهرمانی‌های سپاهان در تاریخ فوتبال ایران را به عدد 10 رساند. آنها 5 بار فاتح لیگ برتر شده‌اند و حالا برای پنجمین بار با جام قهرمانی بازیهای حذفی، دور افتخار زدند. این قهرمانی اما با 9 جام قبلی یک تفاوت ویژه داشت. 

سید محمد کریمی این جام را برای تیمش بالا برد تا برای اولین بار این جام روی دست کسی جز محرم نویدکیا بالا برود. او این بار در نقش کسی ظاهر شد که برخلاف همیشه به جای عشق با حسرت به جام همشهریانش نگاه کرد و مسبب قهرمانی بود نه عامل قهرمانی.

مرد مشترک تمام 9 قهرمانی قبلی سپاهان در تاریخش، محرم نویدکیا بود. او با پیراهن شماره 4 همه این جامها را بالای سر برده بود. بعد از وداع نویدکیا با فوتبال، دیگر هیچ جامی وارد تالار افتخارات سپاهان نشد تا اینکه بالاخره این طلسم بعد از 9 سال شکست؛ فتحِ جام بدون محرم و برابر محرم.

سپاهان در لیگهای دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم توانسته بود فاتح لیگ برتر شود. در هر 5 دوره هم، بازوبند کاپیتانی روی دستان محرم نویدکیا بود و درنهایت هم جام توسط او بالای سر برده شد. حتی در دومین دوره که کسی، نویدکیا را نمی‌شناخت، او جلوتر از امثال بزیک و حسن‌زاده، کاپیتان بود. در 4 قهرمانی سپاهان در بازیهای حذفی هم، کاپیتان کسی جز محرم نویدکیا نبود.

و حالا دست تقدیر طوری رقم خورد که دورقمی شدن جامهای قهرمانی سپاهان درست زمانی رقم بخورد که دیگر محرم نویدکیا در این تیم نیست و البته در طرف مقابل و روی نیمکت تیم بازنده نشسته است.

4326