تصویر VAR از لحظه‌ای که رونالدو در آفساید بود و گل پرتغال مردود شد

تصویر VAR از لحظه‌ای که رونالدو در آفساید بود و گل پرتغال مردود شد

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو در بازی تیم ملی پرتغال مقابل تیم ملی جمهوری چک، روی گل مردودی که دیوگو ژوتا به ثمر رساند، اثر گذار بود و این گل به خاطر در آفساید بودن رونالدو رد شد.

به گزارش فوتبالی ، در دقیقه 87 بازی تیم ملی پرتغال مقابل تیم ملی جمهوری چک، کریستیانو رونالدو با ضربه سر توپ را به تیرک دروازه حریف کوبید و در برگشت، دیوگو ژوتا موفق شد دروازه جمهوری چک را باز کند. این گل توسط داور ویدیویی یا همان VAR مردود اعلام شد. علت رد شدن این گل این بود که کریستیانو رونالدو هنگامی که ضربه سر اول را به توپ زد، در موقعیت آفساید قرار داشت.

کمک داور ویدیویی یا همان VAR پس از رد شدن گل رونالدو تصویری شبیه سازی شده را نمایش داد و مشخص شد که رونالدو در آفساید بوده است. در رقابت های یورو 2024 از یک تکنولوژی نیمه خودکار برای تشخیص آفساید توسط VAR استفاده می شود و همین قضیه موجب می شود تا سرعت کار بالا برود و تصمیم گیری درباره صحنه های مشکوک به آفساید سریع تر صورت بپذیرد.

پرتغالی ها در بازی اول خود در یورو 2024 موفق شدند با نتیجه دو بر یک تیم ملی جمهوری چک را شکست بدهند و هر سه امتیاز بازی را به دست بیاورند.

1470