موضوع تکراری جام حذفی؛ تغییر میزبان فینال

موضوع تکراری جام حذفی؛ تغییر میزبان فینال

پایگاه خبری فوتبالی – تغییر محل برگزاری فینال جام حذفی، تبدیل به یک اتفاق تکراری در چند فصل اخیر شده است.

به گزارش فوتبالی، پیش از این قرار بود در صورتی که استان کرمان نماینده‌ای در فینال جام حذفی نداشته باشد، بازی در یکی از دو شهر کرمان یا سیرجان برگزار شود اما صعود مس رفسنجان به فینال باعث شد که میزبان فینال تغییر کند و در حالی که انتخاب قزوین به عنوان محل برگزاری بازی سپاهان و مس رفسنجان، اعتراض دو باشگاه را به همراه داشت و آنها خواهان بازی در اراک بودند، نهایتا قرار شد که دو تیم به تهران بیایند و در ورزشگاه آزادی روبروی یکدیگر قرار بگیرند.

این اولین باری نیست که میزبان فینال جام حذفی تغییر می‌کند. دو فصل هم قرار بود تبریز میزبان فینال باشد اما با اعتراض مسئولین دو تیم نساجی و آلومینیوم مبنی بر دور بودن شهر تبریز برای طرفداران قائمشهری و اراکی، بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

همین اتفاق فصل گذشته هم رخ داد و پس از اینکه امیرحسین روشنک مسئول برگزاری جام حذفی اعلام کرد ورزشگاه کرمان نتوانسته آمادگی لازم برای برگزاری فینال را داشته باشد، شهر تبریز به عنوان میزبان انتخاب شده که با رسیدن تیمهای استقلال و پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی و عدم حضور تراکتور در این مرحله، مسئولان ورزشی تبریز از برگزاری مسابقه در این شهر امتناع کردند تا در نهایت بازی فینال بین استقلال و پرسپولیس باز هم در آزادی انجام شود.

در دنیا رسم بر این است که معمولاً ورزشگاه محل برگزاری فینال جام حذفی در ابتدای فصل و قبل از آغاز بازی‌ها، انتخاب می‌شود و حتی اگر تیم آن شهر به فینال برسد باز هم دیدار پایانی به صورت پنجاه - پنجاه برای تماشاگران در آن شهر برگزار می‌شود ولی در فوتبال ایران، این موضوع هنوز حل نشده است.

1997