امتیازات خاصی که استقلال خوزستان را در لیگ برتر نگه داشت

امتیازات خاصی که استقلال خوزستان را در لیگ برتر نگه داشت

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال خوزستان در نهایت توانست با قرارگیری در رتبه چهاردهم، به کار خود در لیگ بیست و سوم پایان دهد

به گزارش فوتبالی، شرایط جدول در هفته آخر و حتی لحظات آخر به گونه‌ای رقم خورد که پورموسوی و شاگردانش در لیگ برتر ماندنی شوند و توانستند در ثانیه‌های آخر در سطح اول فوتبال ایران باقی بمانند و به دسته یک سقوط نکنند. استقلال خوزستان در نهایت اما با کسب 28 امتیاز از 30 مسابقه، با توجه به اختلاف یک امتیازی با پیکان رده پانزدهمی، در رده چهاردهم قرار گرفت و آخرین تیم جدول لیگ بیست و سوم شد که در لیگ بیست و چهارم نیز حضور خواهد داشت.

پورموسوی و شاگردانش از مجموع 30 مسابقه در لیگ برتر، موفق به ثبت 6 پیروزی شدند که نیمی از این پیروزی‌ها با ثبت کامبک و گلزنی در دقایق پایانی مسابقه به دست آمد. آن‌ها در هفته چهاردهم و در مصاف با مس رفسنجان، ابتدا در دقیقه 45 نیمه اول، یک بر صفر پیش افتادند اما میثم تیموری از مس در دقیقه 74 بازی را به تساوی کشید. خوزستانی‌ها اما ده دقیقه بعد بازگشت رفسنجانی ها را از بین بردند و علیرضا کاظمی با گلزنی در دقیقه 84، سه امتیاز این مسابقه را به حساب استقلال خوزستان واریز کرد.

استقلال خوزستان در دیدار هفته هفدهم و در مقابل آلومینیوم اراک یک کامبک درخشان را ثبت کرد. آن‌ها در این بازی ابتدا با دو گل مهدی لیموچی در دقایق 34 و 65، دو بر صفر از مهمان عقب افتادند. اما سه دقیقه بعد از گل دوم لیموچی، بازگشت به بازی را آغاز کردند و با گل‌های جواد آقایی پور در دقیقه 68 و ساویو روبرتو در دقیقه 72 به بازی برگشتند و نتیجه را مساوی کردند. کامبک آن‌ها در دقیقه 92 به واسطه گل آسو رستم کامل شد و مهمان را دست خالی از اهواز بدرقه کردند. 

دیدار آن‌ها در هفته بیست و سوم در مقابل دیگر تیم جنوبی یعنی صنعت نفت آبادان نیز می‌رفت تا با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد که باز هم آسو رستم در دقیقه 91، با زدن گل دوم استقلال خوزستان و سومین گل این دیدار، 3 امتیاز را برای آن‌ها به ارمغان آورد. عثمان اندونگ در دقیقه 18 برای استقلال خوزستان و طالب ریکانی در دقیقه 45 برای صنعت نفت آبادان، دو گل اول این دیدار را زده بودند.

پورموسوی همچنین 4 امتیاز هم به وسیله کامبک‌های نیمه کاره به دست آورد. او در مصاف با شمس آذر قزوین در اولین هفته مسابقات، در بازی ملوان در هفته بیست و پنجم و در مصاف هفته بیست و ششم با سپاهان، ابتدا با یک گل خورده عقب افتاد اما در ادامه گل مساوی بازی را زد تا این دیدارها در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان برسد و خوزستانی ها از هر بازی به جای باخت، یک امتیاز دشت کنند

تک امتیاز دیگر آن‌ها به این روش نیز، در مصاف با گل گهر سیرجان در هفته بیست و سوم به دست آمد. آن‌ها در این بازی ابتدا با گل‌های سعید سحرخیزان در دقیقه 56 و قائم اسلامی خواه در دقیقه 90 از میزبان عقب افتادند اما این پایان ماجرا نبود و آسو رستم در دقیقه 92 و محمود مطلق زاده در دقیقه 94، دو بار دروازه اخباری را باز کردند که تا فرشته نجات تک امتیاز پورموسوی در سیرجان باشند و دست خالی این شهر را ترک نکنند

استقلال خوزستان در این چند دیدار، 13 امتیاز به دست آورد تا با کسب نزدیک به 47 درصد از امتیازات این فصلش از این دو راه، در نهایت در لیگ برتر ماندنی شود و مسافر لیگ بیست و چهارم باشد.

7899