سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان برای سپاهان قطعی شد/ زردها به مصاف شباب‌الاهلی و الغرافه می‌روند

سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان برای سپاهان قطعی شد/ زردها به مصاف شباب‌الاهلی و الغرافه می‌روند

پایگاه خبری فوتبالی- سپاهان باید در فینال جام حذفی به مصاف مس رفسنجان برود و صرف نظر از هر نتیجه‌ای، سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا برای این تیم قطعی است.

به گزارش فوتبالی، فوتبال باشگاهی ایران برای فصل 2024/25 دارای 4 سهمیه است که شامل دو سهمیه مستقیم لیگ نخبگان آسیا، یک سهمیه پلی‌آف برای لیگ نخبگان و یک سهمیه مستقیم هم برای سطح دوم آسیا خواهد بود.

پرسپولیس و استقلال موفق شدند با قرار گرفتن در رده‌های اول و دوم جدول، سهمیه مستقیم لیگ نخبگان را به دست آورند. سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان هم قرار بود به قهرمان جام حذفی برسد که حالا با این وضعیت این سهمیه برای سپاهان قطعی شده است.

حالا که سپاهان به فینال جام حذفی رسیده و باید مقابل مس رفسنجان بازی کند، طبیعتا در صورت پیروزی در این بازی و کسب عنوان قهرمانی سهمیه پلی‌آف خواهد گرفت؛ اما حتی اگر سپاهان در فینال بازنده شود و قهرمانی را به مس واگذار کند، باز هم سهمیه پلی‌آف از آنِ سپاهان است، زیرا مس رفسنجان موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشد و امکان حضور در آسیا را ندارد. لذا در صورت قهرمانی مس، سهمیه پلی‌آف به تیم سوم جدول لیگ خواهد رسید که این تیم باز هم سپاهان خواهد بود.

هم اکنون، رقبای سپاهان برای پلی‌آف لیگ نخبگان مشخص شده و قرار است زردها اولین بازی پلی‌آف خود را روز ۱۶ مرداد مقابل شباب‌الاهلی برگزار کنند.

در صورت پیروزی مقابل شباب‌الاهلی، دومین پلی‌آف سپاهان روز ۲۳ مرداد مقابل الغرافه برگزار می‎‌شود که اگر شاگردان مورایس این بازی را هم ببرند، به لیگ نخبگان آسیا صعود خواهند کرد.

ضمنا قرار بود سهمیه سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا به تیم سوم جدول برسد که با توجه به شرایط جام حذفی و حضور سپاهان در فینال، این سهمیه نصیب تیم چهارم جدول یعنی تراکتور خواهد شد و بدین ترتیب تی‌تی‌ها امسال در سطح دوم لیگ آسیا حضور خواهند داشت. 

اگر مس رفسنجان مجوز حرفه‌ای می گرفت، تراکتور در هیچ حالتی شانس حضور در سطح دوم لیگ آسیا را هم نداشت.

7474