جدایی فکری تلخ‌تر از زهر: گفتند حتی استقلال را با تو نمی‌خواهیم!

جدایی فکری تلخ‌تر از زهر: گفتند حتی استقلال را با تو نمی‌خواهیم!

پایگاه خبری فوتبالی - محمود فکری جدایی تلخ و پرحاشیه ای از استقلال به عنوان سرمربی داشت.

به گزارش فوتبالی، ابتدای لیگ بیستم بود که محمود فکری با جدایی پرحاشیه از نساجی، هدایت استقلال را بر عهده گرفت و در اولین صحبت های خود مدعی بود در جمع آبی‌ها به کمتر از کسب سهمیه آسیایی قانع نخواهد بود اما رفته رفته شرایط برای تیم وی بد شد و حواشی فضای مجازی به قدری علیه فکری و تیمش بود که این سرمربی در صحبت هایی اظهار داشت تیم را در سخت ترین حالت ممکن تحویل گرفته اما انتظارات از وی بسیار بالاست.

در نهایت فضای شکل گرفته و هجمه ها باعث شد فکری از هدایت تیم محبوبش استعفا دهد و این اتفاق در فضای بسیار تلخی شکل گرفت؛ فضایی که فکری می‌گوید بدون در نظر گرفتن سابقه وی در این تیم به او گفته‌اند حتی استقلال را با تو نمی‌خواهیم و البته فکری در یکی از صحبت هایش هم مدعی شده بود، بعد استقلال یاد گرفته آدم قبلی نباشد.

سرمربی سابق استقلال در صحبت های جدید خود با بخش ورزشی خبرگزاری ایسنا، به آن دوران اشاره کرده و می‌گوید فضایی شکل داده شده تا رابطه او و مدیریت متشنج باشد و این در حالی است که وی از شرایط استقلال خبر داشته و می‌دانسته این تیم از قدیم الایام با بحث های مالی و امکاناتی رو به رو بوده و مدام تاکید داشته این موارد نباید باعث شود تا بازیکنان تلاش نکنند و تیم نتیجه نگیرد.

فکری در این زمینه چنین توضیحات خود را آغاز می‌کند: «روز اولی که تیم را گرفتم فضایی به وجود آوردند که رسانه‌های مجازی دنبال این بودند که مرا با مدیریت دعوا بیندازند. مثلاً سر نداشتن زمین تمرین. به هر حال من با بازیکنان صحبت می‌کردم که اینجا تیم استقلال است. اینجا چه غرق در امکانات چه بدون امکانات هوادار از شما توقع دارد. تیم بزرگ و پرطرفداری است. نتایجی که می‌گیرد در زندگی مردم تاثیرگذار است. این مردم کار ندارند که شما یک آب بعد از تمرین دارید بخورید یا ندارید. زمین تمرین دارید یا ندارید. به شکل‌های مختلف هم فضای مجازی هم رسانه‌های حقیقی می‌خواستند مرا دعوا بیاندازند و فضای بین من و مدیریت را خراب کنند. یا من علیه مدیریت مصاحبه کنم. به هر حال این موارد را من در جلسات خصوصی می‌گفتم. در بحث رسانه‌ای نمی‌آمدم بگویم و مشکلات بازیکنان را مطرح می‌کردم. مدیریت هم تا جایی که می‌توانست، برطرف می‌کرد. گفتم من از سال ۱۳۷۲ که به استقلال آمدم این مشکلات بوده است. مشکل زمین، امکانات، مالی پرداخت‌ها و پشتیبانی بوده است.  شاید یکی از مشکلات من این بود که می‌دانستم باشگاه استقلال چه خبر است و زیاد درگیر نمی‌شدم.»

سرمربی سابق آبی پوشان در ادامه به جلسات خصوصی بازیکنان هم اشاره می‌کند که کار را سخت کرده بود ولی با این حال حاضر نیست جزئیات بیشتری از این جلسات بدهد. فکری در ادامه می‌گوید بدون اینکه سابقه وی را در نظر بگیرند، به او گفته‌اند اصلاً استقلال را با تو نمی‌خواهیم و یکی از ایرادات وی این بوده که نتوانسته با رسانه ها ارتباط داشته باشد.

این سرمربی در این خصوص هم به بخش ورزشی خبرگزاری ایسنا گفته است: «حالا بعدها مشخص شد. زیاد ما وارد آن مسائل نشویم چه کسانی سنگ اندازی می‌کردند، چه کسانی جلسات خصوصی برگزار می‌کردند. چه کسانی به فضای مجازی می‌رسیدند تا مثل جو متشنج شود. فضایی به وجود آوردند که یکی از بازیکنانی که هواداران خاطرات زیادی با او داشتند و جوانی‌اش را برای تیم گذاشته بود، از استقلال برود. آمار و تاریخ را نمی‌توانیم پاره کنیم و کنار بگذاریم. فضایی به وجود آوردند که مردم محمود فکری را بزرگترین دشمن استقلال می‌دانستند. می‌گفتند ما قهرمانی استقلال را با تو نمی‌خواهیم . اصلاً استقلال را با تو نمی‌خواهیم! گفتم همه آن سال‌ها فراموش شد؟ رسانه‌ها نقش خیلی مهمی دارند. شاید یکی از ایرادات من این بود که نتوانستم با رسانه‌ها ارتباط داشته باشم.»

1997