بهترین ملوان تاریخ؛ چطور به رده ششم رسیدند؟

بهترین ملوان تاریخ؛ چطور به رده ششم رسیدند؟

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی تارتار در پایان لیگ بیست و سوم توانست بهترین نتیجه تاریخ ملوان را در لیگ برتر رقم بزند. 

به گزارش فوتبالی، انزلی‌چی‌ها امسال تا مرز کسب سهمیه آسیایی نیز پیش رفتند اما در نهایت با کسب 41 امتیاز از سی مسابقه، با قرارگیری در رتبه ششم جدول به کار خود پایان دادند. روند امتیازگیری آن‌ها تا پیش از بازی برگشت در مقابل پرسپولیس فوق العاده بود اما پس از بازی با سرخ پوشان پایتخت دچار روند نزولی محسوسی شدند. روندی که اگر امتیازهای نیم فصل اول نبود شاید آن‌ها را تا منطقه سقوط نیز پایین می‌برد.  

آن‌ها در فصلی که گذشت؛ 24 امتیاز را با بردهای اقتصادی و کامبک‌های نیمه کاره به دست آوردند. انزلی‌چی‌ها از 10 برد خود در لیگ بیست و سوم، 6 دیدار را با حداقل تعداد گل به دست آوردم. شاگردان تارتار در مقابل نساجی در هفته هفتم، در مصاف با هوادار در هفته یازدهم، در هفته شانزدهم در مقابل ذوب آهن، در بازی با گل گهر سیرجان در هفته نوزدهم، در بازی با صنعت نفت آبادان در هفته بیست و یکم و در مقابل نساجی در هفته بیست و دوم، با یک گل پیروز شدند و در اقتصادی‌ترین حالت ممکن به سه امتیاز بازی دست یافتند. 

ملوانان هم چنین در لیگ بیست و سوم، سه بار موفق به ثبت کامبک شدند البته بازگشت‌هایی که نیمه تمام ماند. در بازی ملوان با استقلال خوزستان در هفته دهم، ابتدا خوزستانی‌ها با گل امیرمحمد محکم‌کار در دقیقه 6 از میزبان پیش افتادند اما در ادامه، ملوان با گل مجید عیدی در دقیقه 53 به بازی برگشت و توانست در نهایت با یک امتیاز از میدان خارج شود. 

آن‌ها در بازی با آلومینیوم در هفته پانزدهم نیز موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند. میلاد فخرالدینی در این بازی ابتدا گل آلومینیوم را در دقیقه 26 به ثمر رساند اما 11 دقیقه بعد، رضا جعفری بازی را یک یک کرد تا ملوان باز هم یک کامبک نصفه و نیمه از خود در لیگ برتر ثبت کند. 

آخرین کامبک ملوان نیز در هفته بیست و ششم و در بازی با هوادار رقم خورد. آن‌ها ابتدا در این بازی به خاطر گل بابک مرادی در دقیقه 5 از حریف عقب افتادند اما محمد عمری در دقیقه 86 از روی نقطه پنالتی، بازی را به تساوی کشاند و ملوان را به یک امتیاز رساند. 

بهترین برد قوی سپید انزلی اما در مقابل حریف قدرتمندشان در هفته نهم به دست آمد. ملوان در این هفته به دیدار سپاهان در نقش جهان رفت و در دقیقه 16 روی پنالتی منجر به گل رضا جعفری پیش افتاد اما رامین رضاییان در دقیقه 29 بازی را به تعادل کشاند. رضا جعفری باز هم در دقیقه 43 ملوان را پیش انداخت اما رضا اسدی در دقایق اضافه نیمه اول، باز هم بازی را به تساوی کشاند. این دیدار می‌رفت با همین نتیجه دو بر دو به پایان برسد که میلاد زکی پور در دقیقه 93 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا ملوانان به سه امتیاز این بازی خارج از خانه برسند. 

تارتار با همین امتیازات در نهایت، ملوان را به برترین عملکردش در تاریخ لیگ برتر رساند و حالا باید دید فصل بعد نیز مربی انزلی چی ها خواهد بود یا نه؟ اتفاقی که به گفته خودش در صورت فراهم شدن شرایط امکان تحقق دارد.

7899