لیگ 23 به روایت مهمان‌ها؛ قرمزِ خانه خراب‌کن

لیگ 23 به روایت مهمان‌ها؛ قرمزِ خانه خراب‌کن

پایگاه خبری فوتبالی- هفتمین قهرمانی پرسپولیس در 8 فصل اخیر در لیگ بیست و سوم ثبت شد.

به گزارش فوتبالی، محصول مشترک یحیی گل‌محمدی و اوسمار ویرا با یک امتیاز برتری نسبت استقلال، صاحب جام شد. این عنوان برتافته از تفاوت نتیجه‌گیری آنها در خانه و بیرون از آن بود؛ پرسپولیس در بازیهای خانگی 4 امتیاز کمتر از استقلال گرفت ولی 5 امتیازی که بیرون از خانه بیشتر از آبی‌ها به حساب واریز کرد، درنهایت آنها را به قله رساند.

پرسپولیس تنها تیم فصل بود که توانست معدل به علاوه 2 امتیاز را در بازیهای خارج از خانه کسب کند. آنها 31 امتیاز از 15 مهمانی گرفتند و درحالیکه هر دو شکست فصل‌شان هم در این بازیها رقم خورد اما کسب 9 برد، آمارشان را به بالاتر از استاندار رساند. جالب اینکه پرسپولیس در بازیهای بیرون از خانه، نه بهترین خط حمله را داشت و نه بهترین خط دفاع را اما برآیند نتایجش، عامل قهرمانی شد.

استقلال، عدم قهرمانی را باید در بازیهای بیرون از خانه‌اش جستجو کند. تیمی که کمتر از هر تیمی به عنوان مهمان، شکست خورد اما تساوی‌های پرتعداد، جلوی قهرمانی‌اش را گرفت. هیچ تیمی در جدول بازیهای بیرون از خانه به اندازه استقلال، مساوی نداشت: 8 بازی. استقلال، اگر به جای این 8 مساوی، 3 بازی را می‌برد، یک بازی را مساوی می‌کرد و در 4 بازی دیگر شکست می‌خورد به جای 8 امتیاز، 10 امتیاز می‌گرفت و قهرمان می‌شد.

حضور ذوب‌آهن روی پله سوم آنهم با امتیازی به اندازه استقلال نشان می‌دهد، گاندوها هرچقدر در خانه، غافل بودند بیرون از فولادشهر، مهمان قابلی محسوب می‌شدند. آنها تا اواسط فصل، هیچ باختی بیرون از خانه نداشتند و درنهایت هم فصل را با 3 شکست تمام کردند.

یکی از مهمترین نکات جدول بازیهای بیرون از خانه، قعرنشینی 3 تیم خوزستانی بود. فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت درمجموع 45 بازی بیرون از خانه انجام دادند (با احتساب رویارویی برابر هم) و در 7 بازی برنده شدند یعنی حدود 16 درصد مهمانی‌ها. این 3 تیم از مجموع 135 امتیاز ممکن، 34 امتیاز به حساب خوزستان واریز کردند و بیشتر از 100 امتیاز را هدر دادند.

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات جدول بازیهای بیرون از خانه، عدد درج شده در ستون گلهای زده گل‌گهر بود: فقط6 گل. تیم اوزونیدیس در حضور تورس، اسلامی‌خواه، رزاق‌پور، بایناما، زنده‌روح، عاشوری و سحرخیزان 6 گل در 15 مهمانی زد که آماری حتی کمتر از صنعت نفت و پیکان بود.

نوعِ دیگری از فوتبال که هوادار با شجاعی انجام می‌داد، در جدول بازیهای بیرون از خانه هم نمود داشت: کمترین برد و بیشترین گل خورده.

بیشترین برد در بازیهای بیرون از خانه: پرسپولیس با 9 برد در 15 بازی

کمترین برد در بازیهای بیرون از خانه: هوادار، پیکان، استقلال خوزستان و صنعت نفت با 2 برد در 15 بازی

بیشترین باخت در بازیهای بیرون از خانه: صنعت نفت با 9 شکست در 15 بازی

کمترین باخت در بازیهای بیرون از خانه: استقلال با یک شکست در 15 بازی

بیشترین گل زده در بازیهای بیرون از خانه: سپاهان با 23 گل زده در 15 بازی

کمترین گل زده در بازیهای بیرون از خانه: گل‌گهر با 6 گل زده در 15 بازی

بیشترین گل خورده در بازیهای بیرون از خانه: هوادار با 26 گل خورده در 15 بازی

کمترین گل خورده در بازیهای بیرون از خانه: استقلال با 7 گل خورده در 15 بازی

5390