نقطه منفی در قهرمانی پرسپولیس؛ خبری از بهترین خط دفاع نیست!

نقطه منفی در قهرمانی پرسپولیس؛ خبری از بهترین خط دفاع نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- سرخ پوشان پایتخت در نهایت توانستند به عنوان قهرمانی لیگ بیست و سوم دست یابد اما قهرمانی این فصل آن‌ها یک تفاوت بسیار مهم با سایر قهرمانی‌های‌شان داشت. 

به گزارش فوتبالی، قهرمانی‌های پرسپولیس را می‌شود به دو دوره تقسیم کرد. دوره اول تا پیش از لیگ شانزدهم که آن‌ها توانستند در مجموع دو بار و در لیگ‌های اول و هفتم قهرمان این رقابت‌ها شوند و دوره دوم، پس از لیگ شانزدهم که تا به حال هفت بار و در دوره‌های شانزدهم، هفدهم، هجدهم، نوزدهم، بیستم، بیست و دوم و بیست و سوم قهرمان شده‌اند. 

آن‌ها در دوره بیست و سوم وقتی صاحب نهمین عنوان قهرمانی خود شدند با دریافت 18 گل صاحب دومین خط دفاع برتر لیگ شدند که در قهرمانی‌های دور دوم آن‌ها هرگز اتفاق نیفتاده بود. آن‌ها در تمام 6 دوره‌ای که پیش از این قهرمان شده بودند همیشه همراه با قهرمانی، صاحب برترین خط دفاع لیگ نیز  بوده‌اند و بدترین آمار آن‌ها در لیگ 1399-1398 بوده که در مجموع 30 بازی، 17 گل خورده داشتند که باز هم بهترین خط دفاع لیگ بود اما در این فصل علاوه بر این که 18 گل خوردند در جدول برترین خط دفاع نیز پس از استقلال با 15 گل خورده در رتبه دوم قرار خواهند گرفت تا بدترین آمارشان در زمینه گل خوردن در دوره دوم قهرمانی‌های‌شان باشد.

آن‌ها اما در مورد گل‌های خورده در دوره اول قهرمانی‌های‌شان یک رکورد بسیار عجیب را به ثبت رسانده‌اند؛ آن هم زمانی که در لیگ هفتم با 34 گل خورده به عنوان قهرمانی دست یافتند. دوره‌ای که افشین قطبی هدایت قرمزها را بر عهده داشت و در انتهای لیگ در جدول برترین خطوط دفاعی، پس از ذوب آهن با 32 گل خورده در رتبه دوم قرار گرفتند.

7899