تیم منتخب هفته سی‌ام؛ چنین بود سرانجام کار

تیم منتخب هفته سی‌ام؛ چنین بود سرانجام کار

پایگاه خبری فوتبالی - ... و قصه لیگ بیست و سوم به اتمام رسید و  معادلات بقا و قهرمانی با سناریوهای جالبی تمام شد. 

به گزارش فوتبالی، پیکان و استقلال خوزستان در دقایق ابتدایی و پرسپولیس و فولاد بعد از دقیقه 80 به سمت سرنوشت‌شان رفتند. هفته پایانی، محل درخشش و ثبت خاطراتی ویژه برای چند نفر هم بود؛ از شهاب گردان که آخرین روز حضورش در دنیای فوتبال را سپری می‌کرد تا آرش رضاوند و مهرداد محمدی و رامین رضاییان که شاید دیگر در پیراهن آبی و زرد دیده نشوند.

* شهاب گردان

 آخرین بازی‌اش در لیگ برتر تبدیل به نقطه عطفی در عملیات بقای فولاد شد. آن مهار استثنایی ضربه آکروباتیک مهاجم نساجی از فاصله بسیار کم، فولاد را در بازی نگه داشت و آنها را به سمتی برد فرستاد تا گردان با بهترین خاطره، از فوتبال برود.

ذخیره: آلومینیوم با گل دقیقه 85 به بازی برگشت و یک امتیاز گرفت ولی آنها قبل از زدن گل مساوی با درخشش احمد گوهری دروازه‌شان بیشتر از یک بار باز نشد.

* رامین رضاییان

 بهترین نمایشی که یک بازیکن می‌تواند داشته باشد را ارایه داد و پاداش این عملکرد استثنایی را با خط خوردن از تیم ملی گرفت. شماره 9 به عنوان یک مدافع راست، 3 بار دروازه شمس‌آذر را باز کرد و پاس گل دیگر را هم خودش داد.

ذخیره: محمدمهدی محبی به عنوان خطرناک‌ترین عنصر بازی مس در دام دانیال اسماعیلی‌فر، گیر افتاد و مهمان با این اتفاق، از کار افتاد. شماره 11 در هجوم هم حضوری موثر داشت.

* گئورگی گولسیانی

 هر دو نقطه عطف رویارویی با مس در حضور ولسیانی رقم خورد. اولی در دقیقه 10 بود که ولسیانی ضربه منتظر محمد را بلاک کرد تا دروازه تیمش باز نشود. و دومی در دقیقه 86 که حضوری طبق معمول، حضوری درخشان در حملات داشت و گل قهرمانی را زد.

ذخیره: یک نمایش درخشان دیگر از روزبه چشمی که برابر پیکان در فضای بین خط دفاع و هافبک بازی کرد تا جلوی مانور نریمان‌جهان را بگیرد و گرفت.

* محمد نادری

 یک فصل سپری شد و کادر فنی تراکتور، مردان مختلفی را در سمت چپ امتحان کرد ولی بازهم این محمد نادری بود که بهتر و بهینه‌تر از بقیه کار کرد. نادری این هفته به عنوان بازیکن تعوضی وارد زمین شد و یک گل هوشمندانه زد.

ذخیره: پاس گلی برای ابوالفضل جلالی ثبت نشد ولی حضور شماره 33 باعث شد جناح راست پیکان هرگز به فکر هجوم نباشد و فقط به دفاع و مواظبت از او فکر کند.

* ساویو روبرتو

 حالا مشخص شده که نبودش در دقایق پایانی رویارویی استقلال خوزستان و پرسپولیس چه بلایی سر تیم پورموسوی آورد. ساویو این هفته، یک گل فوق‌العاده زد و بدشانس بود که نتوانست بریس کند. مرد برزیلی واقعا برزیلی است.

ذخیره: در چند هفته آخر فصل، لوکاس کاندیدو وارد ترکیب اصلی فولاد شد، درخشید، خودش را نشان داد و پاس گلش عامل بقای فولاد در لیگ برتر شد.

* سیامک نعمتی

 بالاخره خودش را نشان داد و به نزدیکی‌های دوران اوجش در پیکان و پرسپولیس نزدیک شد. شماره 88 برابر صنعت نفت، بریس کرد تا ثابت شود به عنوان یک بازیکن هجومی، اثرگذار است ولی حیف که خمز او را در سمت راست خط دفاع به کار می‌گرفت.

ذخیره: بعد از مدتها، آریا یوسفی در ترکیب اصلی سپاهان قرار گرفت و عیار بالایش در امور هجومی را نشان داد ولی شماره 14، در کارهای دفاعی کاملا ناتوان است.

* آرش رضاوند

 بعد از تقریبا یک نیم‌فصل، شماره 88 بالاخره خودی نشان داد و علیه شایعات حضورش در لیست مازاد، موضع گرفت. پاس گلش به مهرداد محمدی، عالی بود و البته اگر قدر دو پاس دیگرش را حردانی می‌دانست، یک شب باشکوه برای رضاوند رقم می‌خورد.

ذخیره: پای ثابت بیشتر تیمهای هفته، ریکاردو آلوز است. هافبکی که در هفته پایانی فصل، یک پاس گل داد تا بالاتر از ابوالفضل جلالی و با 11 پاس، در صدر جدول گلسازان قرار بگیرد.

* علی اصغر اعرابی

 هرگز نتوانست نمایش‌های درخشانش در شمس‌آذر را با پیراهن سپاهان تکرار کند تا اینکه نوبت به بازی هفته آخر برابر تیم سابق رسید. اعرابی در این بازی، گل سوم تیمش را زد و گلهای دوم و چهارم را هم برای رضاییان ساخت.

ذخیره: باز هم وحید امیری از روی نیمکت به زمین رفت و درخشید. پس از درخشش برابر استقلال خوزستان، این بار شماره 19 پاس گل قهرمانی را داد.

* مهرداد محمدی

 هر 2 گل تیمش را برابر پیکان زد و البته اگر کمی بیشتر دقت می‌کرد و اشتباه کمک داور نبود، سومین بازیکن فصل با ثبت هت‌تریک می‌شد. محمدی فصل خوبی را در استقلال سپری نکرد ولی چند بازی ویژه با پیراهن آبی داشت شامل این هفته پایانی.

ذخیره: حرکت و سرعت محمدحسین اسلامی در صحنه گل دوم ذوب‌آهن، دیدنی بود و عصاره نوع بازی‌اش را نشان داد؛ استفاده از فضای خالی و قابلیت عبور از هر مدافعی.

* رضا جعفری

افول محمدرضا سلیمانی باعث افت ملوان نشد چراکه رضا جعفری، جای او را پر کرد. جعفری همه‌کاره تک امتیاز خانگی تیمش در انزلی بود؛ یک خطای پنالتی گرفت و خودش هم توپ را به تور رساند. جعفری بهترین فصل تمام دوران فوتبالش را در لیگ 23 سپری کرد.

ذخیره: نمره قبولی برای محمدجواد محمدی در هفته پایانی. مهاجمی که با ضربه سر دقیقش، گل مساوی ذوب‌آهن را زد و تیمش را به بازی برگرداند.

* ساسان انصاری

این بهترین پاداش برای ساسان انصاری بود: زدن تک گل بازی برابر نساجی و قطعی کردن بقای فولاد در لیگ برتر. انصاری به خوبی از بدنش برای نرسیدن مدافع نساجی به توپ استفاده کرد و ضربه‌اش را هم در نهایت دقت و شدت به تور رساند.

ذخیره: گل‌گهر در خانه شکست خورد و سال 1403 را بدون برد تمام کرد ولی در تمام این روزها، سعید سحرخیزان کار خودش را کرد: یا گل زد یا مثل هفته پایانی گل ساخت.

* تیم هفته: فولاد

قرعه سختی برای بقا داشتند ولی این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دادند و با پیروزی برابر نساجی در قائمشهر، ماندنی شدند. همه بازیکنان فولاد از شهاب گردان درون دروازه تا ساسان انصاری در پیشانی خط حمله، برای این برد زحمت کشیدند.

ذخیره: یک 3 گله دیگر؛ استقلال خوزستان برای بقا در لیگ برتر، روش جالبی را پیش گرفت: زدن 3 گل به هر رقیبی از پرسپولیس و مس رفسنجان تا هوادار.

* سرمربی هفته: ژوزه مورایس

آخرین قلعه لیگ برتر را هم فتح کرد تا در 60 بار نشستن روی نیمکت سپاهان، هر رقیبی را حداقل یک بار شکست داده باشد. مرد پرتغالی در آخرین هفته لیگ 23، انتقام همه آن جنجال‌های بازی رفت در قزوین را گرفت و صاحب یک برد درخشان شد.

ذخیره: 2 امتیاز از هر بازی به طور میانگین؛ حمید مطهری روزهای درخشانی را روی نیمکت تراکتور سپری کرد و حداقل از بعد نتیجه‌گیری، موفق بود.

* بازیکن هفته: رامین رضاییان

 دومین هت‌تریک لیگ 23 در اصفهان رقم خورد آن هم توسط یک مدافع. رضاییان برای ثبت این شگفتانه، یک ضربه آزاد، یک ضربه فنی دقیق و در نهایت ضربه سری هوشمندانه زد. و خامه روی این کیک هم ساختن دیگر گلی بود که خودش وقت نکرد، بزند.

ذخیره: از خراب کردن پنالتی برابر الدحیل و امضا کردن سند حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان تا زدن گل قهرمانی و آن عملکرد دفاعی محشر؛ گئورگی گولسیانی از فرش به عرش رسید.

5390