اعتراف امیری؛ گولسیانی یک «نیم‌بدن» در آفساید بود

اعتراف امیری؛ گولسیانی یک «نیم‌بدن» در آفساید بود

پایگاه خبری فوتبالی- وینگر باتجربه پرسپولیس درباره گل قهرمانی این تیم نظر جالبی دارد.

به گزارش فوتبالی، شنبه شب پرسپولیس موفق شد با یک گل مس رفسنجان را شکست بدهد و در حالی که استقلال با دو گل از پیکان پیش بود و داشت به قهرمانی می‌رسید با سانتر وحید امیر و ضربه سر گولسیانی به گل برتری رسید و قهرمانی را از استقلال گرفت.

بعد از پایان مسابقه اما تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد گل پرسپولیس به شدت مشکوک به آفساید است. بعد از پایان جشتن قهرمانی و آرام‌تر شدن اوضاع نوبت به بررسی صحنه‌های مشکوک مسابقات رسید و اتفاقا بیشترِ کارشناسان داوری معتقد بودند که گل پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسیده است. البته برخی هم نمی‌توانستند با این قاطعیت نظر بدهند.

به هر شکل این گل زده شده بود و داور هم آن را پذیرفته بود و از قضا همین گل سرنوشت قهرمانی لیگ را تغییر داد. اتفاقی که باعث شد یک بار دیگر متوجه لزوم استنفاده از سیستم کمک‌داور ویدیویی در فوتبال باشگاهی ایران شویم.

شاید کسی که پاس این گل را داده است بهترین فرد درباره قضاوت صحنه باشد. وحید امیری شب گذشته مهمان برنامه شبهای فوتبالی بود و در مصاحبه نسبتا طولانی که با این برنامه داشت درباره گل پرسپولیس هم صحبت کرد. 

امیری در این باره گفت: «من در ابتدا متوجه نشدم. لحظه‌ای که من توپ را سانتر کردم آقای تیموری در زاویه بازیکن ما بود و انگار جلوتر به نظر می‌رسید. بعد از بازی هم ویدیوهای متفاوتی از زاویه‌های مختلفی بیرون آمد. به نظرم گولسیانی یک نیم‌بدن در آفساید بود. این صحنه کمبود VAR  در فوتبال ایران را بیشتر از قبل نشان داد و این ظلم مضاعفی است که به داوران وارد می‌شود. چه داوری که به نفع ما سوت بزند و چه داوری که به ضرر ما قضاوت کند من خودم هرگز مدیون نمی‌کنم و تهمت نمی‌زنم که عمدی در کار بوده است. خوب نیست که به خاطر یک صحنه یا یک قضاوت اشتباه با رفقایی که در تیم ملی کنار هم بازی کرده‌ایم درگیر شویم و بی‌احترامی کنیم. واقعا باید مسئولان تلاش کنند VAR را برای فصل بعد بیاورند.»

1359