سردرگمی درباره پیشنهاد تراکتور به ترابی؛ واقعا یک میلیون دلار؟

سردرگمی درباره پیشنهاد تراکتور به ترابی؛ واقعا یک میلیون دلار؟

پایگاه خبری فوتبالی- مبالغی که درباره پیشنهادهای باشگاه تراکتور به ستاره‌های فوتبال ایران مطرح شده بسیار هنگفت و باور نکردنی است و البته هنوز نمی شود به این راحتی خبر پیشنهادها را تایید کرد.

به گزارش فوتبالی، یکی از فعال‌ترین باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات در سال‌های اخیر تراکتور بوده است. به خصوص از زمانی که محمدرضا زنوزی مالکیت این باشگاه را بر عهده گرفته و تراکتور را تبدیل به یک باشگاه خصوصی کرده است، این تیم کمتر مشکلات و محدودیت‌های مالی را حس می‌کند و برای جذب ستاره‌ها و بازیکنان دلخواهش دستی کاملا باز دارد.

دستِ باز تراکتور برای جذب ستاره‌ها اما کار را برای تیم‌های دیگر سخت کرده است. تراکتور پیشنهادهای مالی وسوسه‌کننده‌ای به ستاره‌های فوتبال ایران می‌دهد.

همین امروز خبرگزاری رسمی دولت خبر داد که «شنیده می‌شود با وجود ممنوعیت قرارداد دلاری، تیم‌هایی مانند تراکتور و سپاهان با پیشنهاد قرارداد دلاری به دنبال جذب بازیکن هستند. به عنوان نمونه باشگاه تراکتور با یک پیشنهاد یک میلیون دلاری که ۵۰۰ هزار دلار آن نقدا پرداخت کرده، با مهدی ترابی قرارداد امضا کرده است! این در حالی است که با توجه به ممنوعیت که فدراسیون فوتبال در نظر گرفته، قرارداد دلاری تخلف است. با این حال باشگاه‌ها بدون توجه به دستورالعمل‌هایی که فدراسیون فوتبال وضع کرده است، ابایی از دادن پیشنهاد ارزی و دلاری به بازیکنان موردنظرشان ندارند.»

این مساله باعث شده پرسپولیسی‌ها به شدت از دست مدیران باشگاه تراکتور عصبانی باشند. آنها معتقدند پیشنهادهای سنگین باشگاه تراکتور باعث شده ستاره‌های پرسپولیس وسوسه شوند و از مذاکره با باشگاه خودشان سر باز بزنند.

اما در روزهای اخیر برخی از مدیران تراکتور اخبار توافق با بازیکنان جدید را تکذیب کرده‌اند. همین شب گذشته محمدرضا زنوزی در بخشی از نشست خبری‌اش گفت: «اگر دل کسی برای تیم می‌سوزد نباید بنویسد فلان مربی و بازیکن را می‌خواهند بیاورند تا رقیبان استقاده کنند و قیمت بالا برود. کدام خودی این کار را انجام می‌دهد؟»

حالا به نظر می‌رسد این باشگاه تراکتور است که باید این سردرگمی را رفع کند و درباره مبالغ هنگفتی که این روزها درباره پیشنهادهای این باشگاه به بازیکنان مد نظرش مطرح می‌شود توضیح بدهد و بگوید که آیا واقعا قرارداد دلاری به ستاره‌های لیگ برتر پیشنهاد داده یا نه. البته معادل ریالی دادن به بازیکنان بر مبنای قیمت دلاری راه فرار خوبی است اما آن وقت تراکتوری‌ها با سقف قرارداد، چه خواهند کرد؟ 

1359