گزارش ویژه/ واکاوی ماجرای الحاقیه قرارداد بیرانوند با پرسپولیس؛ با دستور و هماهنگی درویش و پوراحمدی امضا شد یا نشد؟

گزارش ویژه/ واکاوی ماجرای الحاقیه قرارداد بیرانوند با پرسپولیس؛ با دستور و هماهنگی درویش و پوراحمدی امضا شد یا نشد؟

پایگاه خبری فوتبالی- هنوز در ماجرای فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس ابهامات زیادی وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، خبر فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با باشگاه پرسپولیس که چند روز پس از پایان لیگ منتشر شد مثل یک بمب بزرگ عمل کرد و باعث بهت و حیرت پرسپولیسی‌‌ها شد. این اولین بار نبود که بیرانوند قراردادش را فسخ می‌کرد اما به نظر می‌رسید پس از اتفاقی که سال گذشته افتاد دیگر چنین اتفاقی نیفتد.

اما بیرانوند پس از این که همه طلب فصل جاری خود را از باشگاه دریافت کرد به دلیل اینکه مطالباتش از دو فصل پیش همچنان پابرجاست، قراردادش با پرسپولیس را فسخ کرد. بیرانوند طبق بندی که در قراردادش داشت باید مطالبات خود را تا 15 روز پس از اتمام مسابقات لیگ دریافت می‌کرد و بر اساس همین بند نیز قراردادش را فسخ کرد.

باشگاه پرسپولیس مدعی شد که فسخ بیرانوند غیر قانونی است و چون مطالبات بیرانوند هم تا قبل از تاریخ مقرر پرداخت شد او اجازه چنین کاری را نداشت. اما بیرانوند مدعی است از قبل هم از پرسپولیس طلب داشته و چون این طلب پرداخت نشده با استفاده از الحاقیه‌ای که فروردین ماه به قرارداد اضافه شد او مجاز بوده قراردادش را فسخ کند.

کمی بعد گفته شد که مدیران باشگاه پرسپولیس هیچ اطلاعی از اضافه شدن این الحاقیه به قرارداد نداشته‌اند و معاون حقوقی باشگاه بدون این که مدیران را در جریان بگذارد این الحاقیه را به قرارداد بیرو اضافه کرده است! در نهایت هم در فضای مجازی این خبر منتشر شد که باشگاه معاون حقوقی وقت یعنی احسان حیدری شهباز از سمتش برکنار کرده است.

رسانه‌های نزدیک به باشگاه پرسپولیس و کانال‌های هواداری این باشگاه، اقدام احسان حیدری شهباز در اضافه کردن الحاقیه به قرارداد بیرانوند «خیانت» تعبیر کردند و این باعث شده او مورد هجوم، انتقاد و بعضا فحاشی هواداران این تیم قرار بگیرد. در واقع این طور به نظر می‌رسد که فضایی ایجاد شده است تا او به عنوان مقصر ماجرا شناخته شود. اما فوتبالی به اطلاعاتی دست پیدا کرده که احسان حیدری شهباز برکنار نشده بلکه خودش استعفا کرده است! حتی سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به صورت شفاف از استعفای او خبر داده و از تلاش‌ها و اقدامات او تشکر و قدردانی هم کرده است.

با حیدری شهباز تماس گرفتیم اما او تلفن همراهش را خاموش کرده بود و پاسخگو نبود اما اینکه باور کنیم حیدری شهباز سر خود الحاقیه و موادش را بدون هماهنگی با مدیران بالادستی به قرارداد اضافه کرده باشد، کار راحتی نیست. اینکه معاون حقوقی بدون هماهنگی و با تصمیم و تشخیص خودش، این کار را انجام داده باشد هم قابل تصور نیست. حتی برخی خبرها هم حاکی از آن است که رضا درویش و مجید پوراحمدی عضو هیات مدیره نامه درخواستِ تنظیم این الحاقیه را امضا کرده اند و به حیدری شهباز داده اند و او هم طبق دستور مدیران بالادستی، الحاقیه را تنظیم کرده اند که باید دید چه زمانی تایید یا رد می شود. 

حالا باید دید واکنش باشگاه به این مساله چیست و درویش در این باره چه توضیحی دارد. به هر حال این ماجرا باعث ایجاد حاشیه‌‌های زیادی شده و هزینه‌های روحی و روانی زیادی را به هواداران پرسپولیس تحمیل کرده است. باید منتظر مصاحبه احسان حیدری شهباز هم باشیم و ببینیم چه زمانی پاسخگوی خبرنگاران خواهد بود.

1359