الکس فرگوسن، آخرین کسی که در یک فینال اروپایی رئال مادرید را شکست داد

الکس فرگوسن، آخرین کسی که در یک فینال اروپایی رئال مادرید را شکست داد

پایگاه خبری فوتبالی- آخرین سرمربی‌ای که موفق شد رئال مادرید را در یک فینال اروپایی شکست دهد، سر الکس فرگوسن افسانه‌ای بود.

به گزارش فوتبالی، رئال مادرید شب گذشته در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با 2 گل از سد بروسیا دورتموند عبور کند و برای پانزدهمین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد. دنی کارواخال و وینیسیوس جونیور گلزنان رئال مادرید در این دیدار حساس بودند و موجبات قهرمانی پانزدهم سفیدهای چامارتین در این رقابت‌ها را فراهم آوردند.

حالا به نظر می‌رسد که رئال مادرید در فینال‌های اروپایی شکست‌ناپذیر است. آن‌ها در سال‌های اخیر با تیم‌های زیادی در این مرحله روبه‌رو شدند و همه آن‌ها را یک به یک از پیش رو برداشتند و به مقام قهرمانی دست پیدا کردند. والنسیا، بایر لورکوزن، اتلتیکو مادرید، یوونتوس، لیورپول و حالا بروسیا دورتموند، همگی قربانیان رئال مادرید در فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا در سه دهه اخیر بودند. کهکشانی‌ها راه بردن فینال‌ها را به خوبی بلدند. آن‌ها شاید فوتبال هجومی و شناوری بازی نکنند، اما می‌دانند چگونه باید برنده شد.

اما جالب است که بدانید آخرین شکست رئال مادرید در یک فینال اروپایی به 41 سال قبل برمی‌گردد. این شکست در مقابل تیم آبردین اسکاتلند ثبت شد، تیمی که هدایت آن را سر الکس فرگوسن افسانه‌ای بر عهده داشت. فرگوسن با منچستریونایتد هرگز در فینال‌های اروپایی مقابل رئال مادرید قرار نگرفت.

باید دید این رکورد 43 ساله سرانجام توسط کدام تیم خواهد شکست. کدام سرمربی می‌تواند کار بزرگ الکس فرگوسن را تکرار کند و رئال مادرید را در یک فینال اروپایی مغلوب سازد؟

1428