قهرمانی های پرسپولیس در لیگ برتر به روایت زمان و مکان

قهرمانی های پرسپولیس در لیگ برتر به روایت زمان و مکان

 پایگاه خبری فوتبالی- 8 قهرمانی قبلی پرسپولیس در چه زمان و مکانی به دست آمد؟

به گزارش فوتبالی، جام قهرمانی لیگ بیست و سوم به پرسپولیس رسید تا شاگردان اوسمار ویرا به لطف نتایج بسیار خوبی که در نیم‌فصل دوم گرفتند، از عنوان قهرمانی تیم یحیی گل‌محمدی در فصل گذشته دفاع کنند.

این نهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بود و به همین دلیل، زمان و مکان 8 قهرمانی قبلی قرمزها را بررسی کردیم.

قهرمانی اول: لیگ اول 

هفتم خرداد ماه 1381 و در آزادی. جایی که هیچ کس تصور نمی‌کرد پرسپولیس قهرمان شود اما استقلال به ملوان در انزلی باخت تا گل ابراهیم اسدی در دقیقه 61، منجر به برد پرسپولیس در مقابل فجرسپاسی شیراز شود و شاگردان علی پروین در حضور حدود 35 هزار هوادارشان در ورزشگاه، جشن قهرمانی بگیرند. 

قهرمانی دوم: لیگ هفتم 

بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1386 و ورزشگاه آزادی، شاید زمان و مکان دراماتیک‌ترین قهرمانی پرسپولیس باشد. 

ضربه سر سپهر حیدری در دقیقه 96 بازی با سپاهان وارد دروازه طلایی‌پوشان اصفهان شد تا جای پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول عوض شود.

قهرمانی سوم: لیگ شانزدهم 

پرسپولیس برای تکرار قهرمانی، 9 فصل انتظار کشید و در حالی 26 فروردین 1396 مقتدرانه و در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابتها، قهرمان شد که فصل قبل از آن هم تا یک قدمی قهرمانی رفته بود اما تیم برانکو در ورزشگاه آزادی نایب قهرمان شد و هواداران حاضر در ورزشگاه، در پایان بازی و با وجود قهرمان نشدن تیم محبوبشان، ایستاده به احترام مرد کروات و تیمش، دست زدند. پرسپولیس این بار اما در تبریز قهرمانی را مسجل کرد تا شروع داستان پنج قهرمانی پی در پی باشد. 

قهرمانی چهارم: لیگ هفدهم 

این بار و در مشهد و در هفته بیست و هفتم، پرسپولیس قهرمانی‌اش را مسجل کرد. گل وحید امیری در مقابل پدیده در 18 فروردین 1397 نامه قهرمانی پرسپولیس را مهر کرد. 

قهرمانی پنجم: لیگ هجدهم 

26 اردیبهشت 1398 و در ورزشگاه تختی آبادان، برانکو و شاگردانش در قهرمانی هت‌تریک کردند.

قهرمانی ششم: لیگ نوزدهم 

مقتدرانه‌ترین قهرمانی پرسپولیس رقم خورد.

 آن ها در مسجد سلیمان و در پایان هفته بیست و ششم قهرمان شدند. عنوانی که دستپخت مشترک کالدرون در نیم‌فصل اول و یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل دوم بود تا قرمزهای پایتخت با ماسک و دستکش در سوم مرداد 1399 و در کوران کرونا، به چشن و پایکوبی بپردازند. 

قهرمانی هفتم: لیگ بیستم 

تولد واژه گلات در تاریخ فوتبالی ایران به 8 مرداد 1400 برمی‌گردد. جایی که پرسپولیس برای آخرین بار در قهرمانی‌های متوالی‌اش، موفق شد برای پنجمین فصل متولی و در شهر قدس جام را بالای سر ببرد.  

قهرمانی هشتم: لیگ بیست و دوم 

فصل گذشته هم پرسپولیس به عنوان قهرمانی رسید. آنها 28 اردیبهشت و در قائمشهر و با پیروزی 5 بر یک در مقابل نساجی، برنده جام خلیج فارس شدند تا با 8 قهرمانی، رکورددار کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر باشند. 

7899