ادعای روزنامه جام جم؛ داوران متخلف بازداشت می شوند و فصل آینده سوت نمی‌زنند!

ادعای روزنامه جام جم؛ داوران متخلف بازداشت می شوند و فصل آینده سوت نمی‌زنند!

پایگاه خبری فوتبالی- آنطور که روزنامه ارگان سازمان صداوسیما ادعا کرده قرار است با داوران متخلفی که در پرونده فساد در فوتبال درگیر هستند به شدت برخورد شود.

به گزارش فوتبالی، تقریبا یک ماه از افشای فساد در باشگاه مس رفسنجان می‌گذرد. ماجرایی که «فوتبالی» آن را کلید زد و حالا خیلی از رسانه‌های دیگر هم در حال بررسی این پرونده هستند و هر روز اخبار جدیدی درباره ابعاد گسترده فساد در فوتبال منتشر می‌شود.

یکی از مسائلی که اهالی فوتبال را به شدت نگران کرده بود این بود که داوران هم وارد این ماجرا شده باشند. ظاهرا نگرانی‌ها در این باره بی‌مورد هم نبوده است. چون فعلا خداداد افشاریان رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از متهمان این پرونده، معرفی و از سمتش در کمیته داوران تعلیق شده است. البته او همچنان عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد است.

در بررسی‌های بعدی این نگرانی هم به وجود آمد که این فساد نمی‌توانسته توسط یک فرد خاص انجام شده باشد و ممکن است چند نفر از داوران هم در آن مشارکت داشته باشند. حالا روزنامه جام جم مدعی شده است رد پای چند داور در این پرونده دیده شده است.

روزنامه جام جم امروز در گزارشی نوشته است: «بعد از این که مشخص شد پای داوران به پرونده فساد فوتبال باز شده و تعدادی از آنها برای صعود مس رفسنجان به لیگ‌برتر و سپس بقای این باشگاه در رقابت‌ها، قضاوت‌هایی جهت‌دار داشته‌اند، حالا اطلاعات تکمیلی نشان می‌دهد که در پایان این فصل از رقابت‌های لیگ‌‌برتر، داوران فاسدی که در این پرونده رشوه گرفته‌ تا به نفع باشگاه مس رفسنجان یا باشگاه‌های دیگر قضاوت کنند، فراخوانده، بازداشت می شوند و به طور کامل از فوتبال حذف خواهند شد.»

حالا سوال این جاست که چرا داوران متخلف همین حالا کنار گذاشته نمی‌شوند. جام جم در این باره نوشته است: «یکی دیگر از اعضای کمیته داوران به دادگاه احضار شده تا درباره اتفاقات رخ داده، توضیحات تکمیلی ارائه دهد. نام چند داور دیگر هم مطرح شده اما از آنجا که لیگ ‌برتر به هفته‌های حساس خود رسیده، مسئولان ذی‌ربط تصمیم گرفته‌اند فقط به هشدار به آنها در جهت قضاوت‌های درست بسنده کنند اما تاکید دارند که باید در پایان فصل، درباره اتهامات پاسخگو باشند. در سال‌های گذشته فدراسیون فوتبال و کمیته داوران تلاش کردند تا فقط داور خود را سفید کنند و بارها در مقابل اتهامات، به دفاع از آنها پرداختند ولی ظاهرا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پذیرفته که در جامعه داوری مشکلاتی وجود دارد. او اخیرا هم در جایی گفته بود پس از یکی از بازی‌های لیگ برتر، مطلع شده‌اند یکی از داوران دست به شرط‌بندی زده است؛ به همین جهت از قضاوت کنار گذاشته شد. انتقاد اهالی فوتبال نسبت به فدراسیون و کمیته داوران این است که چرا نام داوران متخلف را اعلام نمی‌کنند؟ از چند سال قبل فدراسیون تاکید کرد سیاست آنها در قبال داوران متخلف محرومیت بدون اعلام اسامی است! موضوعی که البته در هیچ جای دنیا قابل مشاهده نیست. به طور مثال جواد نکونام، سرمربی استقلال در آخرین گفت‌وگوی خود اعلام کرد: «داور تخلف کرده؟ چرا اسمش را نمی‌گویید؟ چطور ما را سریع دعوت و جریمه می‌کنید؟»

1359