تیم منتخب هفته بیست و نهم؛ هیچ چیز معلوم نیست

تیم منتخب هفته بیست و نهم؛ هیچ چیز معلوم نیست

پایگاه خبری فوتبالی - لیگ 23 تبدیل به یک لابیرنت شده. هزارتویی که چون به آخرین هفته‌اش رسیده‌ایم به اجبار باید حل و راه خروجش، پیدا شود وگرنه بعید نبود کورس بالا و پایین جدول همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، آنچه در هفته بیست و نهم گذشت، تثبیت بقای نساجی بود و ادامه 5 گزاره نامعلوم دیگر: استقلال قهرمان می‌شود؟ پرسپولیس قهرمان می‌شود؟ پیکان سقوط می‌کند؟ فولاد سقوط می‌کند؟ استقلال خوزستان سقوط می‌کند؟ هیچ چیز معلوم نیست.

* حسین حسینی

نیمه دوم کاری نداشت و مجبور شد برای خودش، کارِ مصدومیت! بتراشد. ولی حسینی در نیمه اول، دو واکنش طلایی داشت و استقلال را در بازی نگه داشت. مهار شوت مرگبار رزاق‌پور و بیرون کشیدن توپ از گوشه دروازه، شاهکار بود.

ذخیره: صنعت نفت سقوط کرد ولی اگر پیام پارسا درون دروازه آنها نبود، این اتفاق خیلی زودتر رقم می‌خورد. او برابر ذوب‌آهن هم درخشید.

* عثمان اندونگ

تفاوت نبودن او و بودنش در این دو هفته مشخص شد. بدون او، استقلال خوزستان در 15 دقیقه برتری 3 گله را از دست می‌دهد و با او، نه‌تنها کامبک نمی‌خورد که به گلهای زده‌اش هم اضافه می‌کند. گل او، گل بسیار مهمی برای بقای تیم پورموسوی بود.

ذخیره: یک پاس کلیدی طلایی، یک ارسال منجر به واکنش دروازه‌بان در لحظه آخر و به بند کشیدن سمت چپ مهمان؛ صالح حردانی بدون تردید، نمایشی درخشان برابر گل‌گهر داشت.

* روزبه چشمی

«بزرگ»ِ استقلال است و با اوست که آبی‌ها هنوز به قهرمانی امید دارند. چشمی این هفته، چند باری با توپ تا یک‌سوم دفاعی مهمان جلو رفت. تک گل بازی را زد و یک نجات دروازه معرکه هم با ضربه سر روی ضربه ایستگاهی رقیب داشت. دقتش روی صحنه گل و ضربه، دیدنی بود.

ذخیره: یک بازی قابل قبول از هادی محمدی در قلب خط دفاع سپاهان باعث شد حملات آلومینیوم چندان به چشم نیاید. شماره 2 دیر راه افتاد.

* امیرحسین جدی

ارسالش در صحنه منجر به گل دوم ذوب‌آهن، استثنایی بود. ضربه‌ای که او به توپ زد شبیه کاری بود که علی‌اصغر حسن‌زاده با پنالتی‌اش در جام ملتهای فوتسال کرد. جدی در امور دفاعی هم به چشم آمد و نمره قبولی گرفت.

ذخیره: در مسیر نزولی سعید آقایی، نمایشی که برابر هوادار داشت ایجاد سکته کرد. او در کارهای دفاعی، باج نداد و در امور هجومی هم خوب بود و پاس گل داد.

* مسعود ریگی

خودش برای شکستن طلسمش دست به کار شد. ریگی یکی از 9 بازیکن تاریخ لیگ برتر است که پیراهن 3 تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس را پوشیده ولی هرگز قهرمان نشده است. با گلی که ریگی زد، هم خودش و هم پرسپولیس به نزدیک‌ترین فاصله با جام رسیدند.

ذخیره: 2 ارسال و 2 پاس گل؛ محمد آبشک یکی از نقش‌های اصلی برد بیرون از خانه استقلال خوزستان بود و گلهای دوم و سوم را ساخت.

* مهدی ترابی

روی هر 3 گلی که پرسپولیس در قزوین زد و آنها را برنده یک بازی سخت کرد، ردپای شماره 9 دیده می‌شود. توپگیری او، گل اول را، پاسش به ریگی، گل دوم را و ارسالش که با اشتباه دروازه‌بان میزبان همراه بود، گل سوم را ساخت.

ذخیره: احتمالا اینجای زمین، بهترین فضای بازی برای امید نورافکن است که هنوز با خودش فاصله دارد. او، این هفته تک گل تیمش را در اراک ساخت.

* ریکاردو آلوز

نیمه دوم بازی تراکتور و ملوان، ثابت می‌کند ریکاردو آلوز در ترکیب میزبان یک مهره بی‌جانشین است. شماره 10، تک تک موقعیت‌های خطرناک تیمش را ساخت و بدشانس بود که نامش نه در لیست پاسورها و نه در لیست گلزن‌ها ثبت نشد.

ذخیره: با ارسال دقیق محمدحسین اسلامی بود که مقاومت صنعت نفت شکست. قدر پاس کلیدی دومش را اما چابرادزه ندانست و هدر داد.

* حسین زامهران

با حضور ساکت الهامی، زامهران هم وارد ترکیب اصلی شد و با حضور شماره 10، نساجی بخصوص در امور هجومی سر و شکل درست‌تری به خود گرفت. زامهران برابر هوادار، یک گل انفرادی دیدنی زد. سرعت او، چیزی بود که نیمه هجومی نساجی، نیاز داشت.

ذخیره: در استقلال این فقط جلال‌الدین ماشاریپوف است که می‌تواند امیدواری به خط هافبک تیمِ نکونام را بالا و بالاتر ببرد. مرد ازبک، خوب از مغزش برای فوتبال استفاده می‌کند.

* جواد آقایی‌پور

ارزش ریال به ریال 30 میلیارد تومانی که برای رضایتنامه‌اش قرار بود پرداخت شود را دارد. 2 پاس گل در هفته بیست و هشتم در خانه پرسپولیس و حالا 2 گل در هفته بیست و نهم در خانه مس رفسنجان که با کمی خوش‌شانسی می‌توانست به هت‌تریک هم منجر شود.

ذخیره: و بازهم این ساسان انصاری بود که دست به کار شد و برای فولاد امتیاز گرفت. پاس گل اول را داد و ارسال کرنرش منجر به گل دوم شد.

* محمدرضا آزادی

بخشی از خراب شدن اوضاع نساجی و بیم سقوط داشتن آنها، بابت برهوت گل محمدرضا آزادی بود. و حالا با بریس او برابر هوادار، نماینده استان مازندران بقایش را قطعی کرده است. روی هر دو گل، آزادی هوش بالایش در جایگیری را نشان داد.

ذخیره: اولین ضربه به توپ امیر ابراهیم‌زاده در تاریخ لیگ برتر منجر به گل مساوی تراکتور برابر ملوان شد. او در ادامه، روی گل سوم هم تاثیر گذاشت.

* علی قربانی

یک گل و یک پاس گل برابر فولاد و 4 گل و 4 پاس گل در نیم‌فصل دوم برای پیکان؛ از یک مهاجم دیگر چه باید خواسته شود؟ نمره شماره 20 چیزی حوالی همین عدد است. قربانی مثل همیشه در استفاده از ضربات سرش هنرمند نشان داد.

ذخیره: ورود محمد عباس‌زاده به ترکیب نساجی، امضای او را هم پای تثبیت بقا انداخت. بازیکنی که هم گل زد و هم پنالتی منجر به گل آخر را گرفت.

* تیم هفته: نساجی

برد 5 صفر در خانه هوادار به ده نفره شدن تیم شجاعی ربط داشت ولی نساجی مدتهاست روی مسیر صعودی حرکت می‌کند با فاکتور گرفتن از سکته خانگی برابر پرسپولیس. آنها در 2 مهمانی آخرشان 9 گل زده‌اند و قبل از رسیدن به هفته آخر، جشن بقا گرفتند.

ذخیره: 3 گل به پرسپولیس و حالا 3 گل به مس رفسنجان و هر 6 گل در نیمه اول؛ استقلال خوزستان هنوز میزبان به خودش نیامده، گوشه رینگ چپ و راستش کرده است.

* سرمربی هفته: ساکت الهامی

برای اثبات معجزه الهامی در نساجی فقط به این دو نکته توجه کنید: هر 3 برد بیرون از خانه نساجی و 5 تا از 7 کلین‌شیت آنها در این فصل در زمان الهامی رقم خورده است. عملیات غیرممکن بقا قبل از پایان فصل با موفقیت کامل به فرماندهی او انجام شد.

ذخیره: نقطه عطف استقلال خوزستان در این فصل وقتی بود که سیروس پورموسوی متوجه اشتباه اول فصلش شد و حالا نتیجه‌اش: امیدواری زیاد به بقا با توجه به میزبانی از هوادار در هفته پایانی.

* بازیکن هفته: جواد آقایی‌پور

9 گل از 28 گل زده استقلال خوزستان در این فصل سهم آقایی‌پور است و این یعنی شماره 9 30 درصد گلهای تیمش را زده است. نفر سوم جدول گلزنان است درحالیکه تیمش روی پله یکی مانده به آخر قرار دارد. بخش زیادی از بقای احتمالی آبی‌های اهواز مرهون مهاجم جوانش است.

ذخیره: هافبک دفاعی لیگ 15 یا لیدر لیگ 23؟ انتخاب سختی است. روزبه چشمی این فصل برای استقلال همه کار کرده مثل زدن 2 گل به سپاهان و گل‌گهر و واریز 6 امتیاز به حساب آبی‌ها.

5390