نوستالژی/ استقلال و گل‌گهر به روایت «فوتبالی» (ویدیو)

نوستالژی/ استقلال و گل‌گهر به روایت «فوتبالی» (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی - استقلال و گل‌گهر این هفته برای دهمین بار در لیگ برتر برابر هم قرار می‌گیرند. دیداری که در 9 مرتبه قبلی، اتفاقات ویژه‌ای را در خود داشته است. 

«فوتبالی» آنچه در مصاف‌های قبلی دو تیم گذشته را اینگونه روایت می‌کند.

* رفت لیگ 19

استقلالِ استراماچونی بالاخره رنگ برد را دید. آنها بعد از 3 مساوی (فولاد، ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان) و 2 باخت (ماشین‌سازی و پرسپولیس)، کسب 3 امتیاز را نوبر کردند: استقلال 2- گل‌گهر یک.

* برگشت لیگ 19

اولین و آخرین شکست استقلال برابر گل‌گهر. دیداری که در سیرجان برگزار شد و یکی از معدود باخت‌های فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر را رقم زد: گل‌گهر یک - استقلال صفر. مجیدی 61 بار روی نیمکت استقلال در لیگ برتر نشست و فقط 5 بار باخت.

* رفت لیگ 20

نمایش درخشان! علیرضا حقیقی درون دروازه گل‌گهر که در 30 دقیقه، 2 پنالتی به استقلال هدیه داد. وریا غفوری البته یکی از این هدیه‌ها را پس فرستاد. احتمالا یکی از دو نمایش درخشان استقلالِ محمود فکری در کنار برد 3 یک برابر تراکتور در تبریز: گل‌گهر یک- استقلال 2.

* برگشت لیگ 20

قصه خیلی زود به پایان رسید. عقربه‌های ساعت ورزشگاه آزادی به دقیقه 20 نرسیده بود که میزبان با پاس گل و سپس گل مهدی مهدی‌پور از مهمانش جلو افتاد. 70 دقیقه بعدی بازی چیز خاصی نداشت: استقلال 2- گل‌گهر صفر.

* رفت لیگ 21

کمتر از یک ساعت به شروع بازی مانده بود که مجوز یامگا و ژستد باطل و مجیدی مجبور شد آنها را از ترکیب اصلی خارج کند. 90 دقیقه، خسته‌کننده و بدون گل تمام شد ولی سوژه‌ای به نام اریک بایناما، قصه را 180 درجه عوض کرد: گل‌گهر صفر- استقلال 3.

* برگشت لیگ 21

یک رالی استثنایی و تماشاگرپسند در آزادی. پنالتی گل‌گهر دقیقه 43 به تیر خورد. فروزان دقیقه 45 پنالتی یامگا را مهار کرد ولی در ریباند، مغلوبش شد. تبریزی بازی را حوالی دقیقه 60 مساوی کرد و بالاخره استقلال در دقیقه 89 با یامگا به برتری رسید: استقلال 2- گل‌گهر یک.

لحظات جذاب بازیهای استقلال و گل گهر

* رفت لیگ 22

امیر عرب‌براقی با تصمیماتش، دقایق پایانی بازی را به «گند» کشید. بازی با تساوی یک - یک در جریان بود که امین قاسمی‌نژاد گوشه محوطه جریمه گل‌گهر، به جای توپ، صالح حردانی را دفع کرد. سعید الهویی به پر و پای ساپینتو پیچید و اخراجش کرد ولی گل‌گهر یک- استقلال 2.

* برگشت لیگ 22

فقط 9 بار در تاریخ لیگ برتر، تیمی که تا دقیقه 90 عقب بوده درنهایت برنده شده است. استقلال در خانه با یک گل عقب بود که رضا میرزایی، درخشان‌ترین نمایشش را اجرا کرد: گل اول را زد و پنالتی منجر به گل دوم را گرفت: استقلال 2- گل‌گهر یک.

* رفت لیگ 23

همه چیز این بازی با اشتباهات تیم داوی رقم خورد. کمک داور اول، پرچمش را به نشانه آفساید بودن گل گل‌گهر بالا نبرد. کمک داور دوم، به اشتباه برخورد توپ به دست بازیکن گل‌گهر را پنالتی گرفت و داور هم برخورد توپ به دست بازیکن استقلال را پنالتی نگرفت: گل‌گهر یک- استقلال یک.

5390