روایت عابدینی از حذف بازی‌های پلی‌آف؛ بستن یکی از منافذ فساد

روایت عابدینی از حذف بازی‌های پلی‌آف؛ بستن یکی از منافذ فساد

پایگاه خبری فوتبالی- به گفته رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، بازی‌های پلی‌آف بستر بسیار مناسبی برای فساد باشگاه‌ها بوده است.

به گزارش فوتبالی، در سال‌های نه چندان دور بازی‌های پلی‌آف سرنوشت تیم‌هایی که قرار بود از لیگ یک به لیگ برتر بیایند را مشخص می‌کرد. چندسالی است اما این بازی‌ها حذف شده و تیم‌ها به صورت مستقیم لیگ برتری می‌شوند.

 امیرعابدینی از روندی که باعث حذف بازی‌های پلی‌آف شده و دلیل آن و نقش خودش در این اتفاق می‌گوید. عابدینی اعتقاد دارد که بازی‌های پلی‌آف یکی از مهم‌ترین بازی‌های فسادبرانگیز بوده است.

او به ایسنا گفته است: " یکی از جاهایی که آلودگی و فساد ایجاد می‌کند، همین پلی آف است. خیلی ساده این اتفاق می‌افتاد. مثلاً شما مدیر یک باشگاه هستید، به شما می‌گویند امسال چقدر هزینه کردید؟ می‌گویید من تا الان نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه کردم. که چه کار کنید؟ که به لیگ برتر صعود کنم. به شما می‌گویند اگر در پلی آف شکست بخورید چه می‌شود؟ در لیگ یک می‌مانید و دوباره برای صعود باید ۱۲۰ میلیارد دیگر هزینه کنید پس ۶۰ میلیارد تومان بده و هزینه سال بعد خودتان را شریک شو. ما هم همین امسال تیم شما را به لیگ برتر می‌آوریم."

امیرعابدینی چطور توانست بازی‌های پلی‌آف را از میان بردارد؟ ادامه صحبتهای او را بخوانید:" من قبلاً این‌ها را در  جلسه هیات رییسه گفتم. اگر جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال ضبط شده باشد، دوستان به موضوع حذف پلی آف برای تیم‌های صعود کننده رای دادند چرا که من به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیات رئیسه اظهار نظر کردم. این اظهار نظر من برای حاضران در جلسه جا افتاد و رای آورد. پس باید چه کار کرد؟ یک منفذ فساد را باید بست."

4326