استقلال برابر سرمربیان خارجی در این فصل؛ 50-50

استقلال برابر سرمربیان خارجی در این فصل؛ 50-50

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی استقلال با گل‌گهر، هفتمین دیدار این فصل آبی‌ها با تیمی است که روی نیمکتش، سرمربی خارجی می‌نشیند.

به گزارش فوتبالی، در 6 تقابل قبلی، استقلال 2 بار برنده شده و فقط یک بار شکست خورده است ولی پایان 50 درصد دیگر این مصاف‌ها با تقسیم امتیاز همراه بود. استقلالِ مدل نکونام تا اینجای فصل، 50 درصد امتیازات رویارویی با سرمربیان خارجی را کسب و 50 درصد دیگر را از دست داده است.

* نیم‌فصل اول

در نیم‌فصل اول، استقلال با 4 سرمربی خارجی روبرو شد و یک برد، یک باخت و 2 تساوی در کارنامه‌اش ثبت کرد. آنها 5 امتیاز از 12 امتیازِ ممکن را گرفتند که آمار خوبی نیست چون نشان می‌دهد 58 درصد امتیازات از دست رفته است.

اولین مصاف استقلالِ نکونام با یک سرمربی خارجی در نقش جهان برابر سپاهان و مورایس بود. دیداری که تبدیل شد به اولین، آخرین و تنها شکست لیگ برتری آبی‌ها در این فصل. در دیدار دوم، استقلال توانست تراکتور را در ورزشگاه آزادی با 2 گل شکست بدهد تا روزهای تلخ پاکو خمز برابر مدعیان سنتی تمدید شود. استقلال وقتی در هفته دوازدهم برابر فولاد در اهواز قرار گرفت، سومین مصافش با یک سرمربی خارجی را انجام داد؛ برابر ایگناسیو در دیداری که نه گل داشت و نه برنده. این اتفاق در رویارویی چهارم هم افتاد. استقلال در سیرجان برابر گل‌گهری قرار گرفت که اوزونیدیس یونانی را روی نیمکت داشت که این بازی با تساوی یک یک تمام شد.

* نیم‌فصل دوم

در نیمه دوم فصل، اوضاع برابر سرمربیان خارجی کمی بهتر شد: یک برد و یک مساوی و گرفتن 4 امتیاز از 6 امتیازِ ممکن. این یعنی استقلالِ نکونام فقط 33 درصد امتیازات را از دست داده و همین پیشرفت 25 درصدی هنوز آنها را صدرنشین نگه داشته است.

اولین مصاف استقلال با یک سرمربی خارجی در نیم‌فصل دوم برابر سپاهان بود. و بالاخره آبی‌ها توانستند رکورد مرد پرتغالی را بشکنند. تیمِ نکونام این بازی را با یک گل برد. آخرین رویارویی با سرمربی خارجی هم در دربی برگشت بود که مصاف با اوسمار ویرای برزیلی بدون رد و بدل شدن گل و با تقسیم امتیاز به پایان رسید.

* نکته

نکته ویژه این 6 رویارویی، بازیهای خانگی است. استقلالِ میزبان از هیچکدام از تیمهای دارای سرمربی خارجی در این فصل، در آزادی گل نخورده است و توانسته 7 امتیاز از 9 امتیاز ممکن را بگیرد: برد 2 صفر برابر تراکتور، برد یک صفر برابر سپاهان و تساوی صفر صفر با سپاهان.

* برابر گل‌گهر

استقلال و گل‌گهر تا به حال 11 بار برابر هم قرار گرفته‌اند شامل 9 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در جام حذفی. در این تقابل‌ها، استقلال 3 بار برابر سرمربی خارجی سیرجانی‌ها قرار گرفته است و 2 برد و یک مساوی دارد. هر 2 برد برابر وینکو بگووویچ بوده و هر 2 با نتیجه 2 یک و تساوی هم برابر اوزونیدیس در دور رفت رقم خورد. در این آیتم هم، استقلالِ میزبان، شکست نخورده و برنده شده است.

5390