تیم منتخب هفته بیست و هشتم؛ نقش اول‌های شب مهیج آزادی

تیم منتخب هفته بیست و هشتم؛ نقش اول‌های شب مهیج آزادی

پایگاه خبری فوتبالی - همه چیز هفته بیست و هشتم، تحت‌الشعاع هیجانی بود که در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس جریان داشت و شب ویژه‌ای را در ورزشگاه آزادی رقم زد. 

به گزارش فوتبالی، خروجی آن نمایش هم حضور 5 بازیکن در تیم منتخب هفته است. دو سهم هم به آلومینیوم تعلق دارد که دیگر برنده بزرگ هفته بود و گل‌گهر را در سیرجان برد. نساجی هم دو نماینده در تیم منتخب دارد که با کشیدن ترمز استقلال، صدرنشین را تغییر داد.

* لوآن پولی

    مهمترین نیروی انسانی در تعیین و تغییر صدرنشین، پولی بود. دروازه‌بانی که نشان داد اگر مثل بازی با پرسپولیس، توپ را زمینی شوت کنید، گل می‌خورد ولی اگر مثل بازی با استقلال، شوت‌های باارتفاع بزنید، او قادر است با مهارت، مهارشان کند.

ذخیره: ریسک عنایتی جواب داد و پیکان با حضور محمدرضا دیناروند جوان درون دروازه‌اش، برابر تراکتور کلین‌شیت کرد. واکنش شجاعانه او در دقیقه 88، میزبان را در بازی نگه داشت.

* دانیال اسماعیلی‌فر

خیلی زود و در همان دقیقه 4، سُر خوردنش کار دست پرسپولیس داد. ولی این شماره 11 بود که توانست به بهترین شکل ممکن، اشتباهش را جبران کند. گل دوم را تنها 2 دقیقه پس از گل اول زد و سپس کات‌بک دیدنی‌اش تبدیل به گل چهارم و برتری شد.

ذخیره: گلی که رامین رضاییان وارد دروازه هوادار کرد، استثنایی بود. شماره 9 یک شب درخشان را پشت سر گذاشت و سمت چپ مهمان را خیلی اذیت کرد.

* محمدحسین کنعانی‌زادگان

روی گل اول استقلال خوزستان، دریبل بدی خورد ولی بدون هیچ شک و تردیدی، امضای او پای کامبک تاریخی پرسپولیس است. گل اول را از روی نقطه پنالتی زد، پاس گل دوم را داد و ضربه‌اش روی ریباند تبدیل به گل چهارم شد.

ذخیره: تغییر جای بازی رافائل سیلوا، باعث نشد مرد برزیلی از انجام وظایفش باز بماند. 11 واکنش دفاعی داشت و توانست برای خودش شانس گلزنی هم بسازد.

* میثم تهیدست

صنعت نفت با بریس او، همچنان امیدوار به بقاست ولو اینکه این کورسو فقط روی کاغذ باشد. اگر بقیه بازیکنان نماینده آبادان، کمی مانند او بودند شاید اصلا قصه صنعت نفت به اینجا کشیده نمی‌شد. هوش او روی هر دو گل به کمک تیمش آمد.

ذخیره: مدافع محبوب ویسی، جواب اعتماد همیشگی او را داد. فولاد در لیگ برتر ماندنی شد با گلی که موسی کولیبالی وارد دروازه ذوب‌آهن کرد و 3 امتیاز به حساب تیمش ریخت.

* حسین گودرزی

 ارسالش روی صحنه گل اول شمس‌آذر، دیدنی بود. گودرزی توانسته سمت چپ تیمش را به جناحی اکتیو تبدیل کند و در هر دو فاز دفاعی و هجومی، نمره قبولی بگیرد. شماره 21 به احتمال فراوان، با تکیه بر این روند کالای لوکسی در بازار نقل و انتقالات خواهد بود.

ذخیره: دریبلی که ابوالفضل رزاق‌پور در دقیقه 27 زد از کمتر مدافعی برمی‌آید. شماره 2 در این فصل، بهینه‌ترین بازیکن گل‌گهر بوده و به طور کامل، وظایفش را انجام داده است.

* مهرداد عبدی

    یک‌تنه جلوی مثلث نیک‌نفس، رضاوند و ماشاریپوف ایستاد و اجازه نداد این 3 نفر، توپ را در میانه زمین به خوبی حرکت داده و حردانی و جلالی را صاحب آن کنند. او با بازوبند کاپیتانی یک نجات دروازه معرکه هم در دقیقه 77 داشت و اجازه گل شدن توپ را نداد.

ذخیره: استقلال در 15 دقیقه پایانی، بهتر بازی کرد چراکه روزبه چشمی به مرکز زمین برگشت و باعث شد تیمِ نکونام حداقل 20 متر جلوتر برود و به دروازه نساجی، نزدیک‌تر شود.

* مهدی لیموچی

    طبق معمول، درخشان بود. آلومینیوم در خانه گل‌گهر برنده شد چون لیموچی را به عنوان وینگری آزاد داشت که هر دو گل ابتدایی تیمش را بسازد. لیموچی روی گل اول در سمت راست حضور داشت و در صحنه گل دوم به سمت چپ رفته بود.

ذخیره: گلهای 2 امتیازی ساسان انصاری و حالا پاس گلش به کولیبالی برابر ذوب‌آهن؛ فولاد در لیگ برتر ماند چون کاپیتان آنها را به دندان کشید و جلو برد.

* جواد آقایی‌پور

    در بازی رفت، 2 بار دروازه پرسپولیس را باز کرد. در بازی برگشت اما تغییر فاز داد و 2 بار برای کاظمی، گل ساخت. نقطه عطف بازی، ضربه سر دقیقه 4+90 او بود که در چالش مانکن بیرانوند، از کنار تیر عمودی رد شد و همان توپ در برگشت، گل چهارم میزبان را رقم زد.

ذخیره: در پیکان، همه چیز روی کاکل سامان نریمان‌جهان می‌چرخد. او، بهترین گلساز لیگ برتر نیست چون پاکدل و بقیه، با دقت خاصی تک‌تک پاس‌های درخشانش را هدر می‌دهند.

* وحید امیری

    شماره 19، پنالتی خراب‌شده برابر آلومینیوم در جام حذفی را در لیگ برتر و جلوی استقلال خوزستان جبران کرد. با زرنگی و زیرکی، پنالتی منجر به گل اول را گرفت و با یک پاس محشر و معرکه، گل سوم را ساخت. و البته می‌توانست گل هم بزند که در دقیقه 72 نزد.

ذخیره: نام اوستون اورونوف در تاریخ پرسپولیس ثبت شد؛ مردی که با او، کامبک رویایی تثبیت شد آنهم با زدن گل هزارم قرمزها در تاریخ لیگ برتر.

* علیرضا کاظمی

    گویا پرسپولیس، علیرضا کاظمی را به وجد می‌آورد. وینگر استقلال خوزستان در بازی رفت، پاس گل دوم را داد و در بازی برگشت، بریس و 2 بار دروازه بیرانوند را باز کرد. تغییر مسیر توپ او در صحنه گل اول، دیدنی بود و ضربه‌اش هنرمندانه. گل دومش هم که معرکه بود و بی‌نظیر.

ذخیره: آزادی عملی که به محمدمهدی محبی داده شده، او را تبدیل به یک خطر دایمی برای دروازه تمامی رقبای مس رفسنجان در دوران نویدکیا کرده است.

* رضا جبیره

جلوتر از بقیه مهاجمان آلومینیوم در ترکیب اصلی قرار گرفت و بالاخره توانست خودش را نشان بدهد. هجومش روی صحنه گل اول به فضای خالی، عالی بود و روی گل دوم هم یک توانست کپی برابر اصل حرکات قایدی را انجام بدهد: حرکت به راست و ضربه به چپ.

ذخیره: یک گل فوق‌العاده زیبا و گرفتن یک پنالتی؛ در روزهای تیره و تار گل‌گهر، سعید سحرخیزان کار خودش را با بالاترین دقت و موفقیت انجام می‌دهد.

* تیم هفته: پرسپولیس

    تیمی شایسته‌تر از آنها سراغ دارید؟ تیمی که تا دقیقه 76 با 3 گل آنهم در خانه خودش و زیر عتاب هواداران، عقب است ولی درنهایت بازی را می‌برد. آنها در 15 دقیقه پایانی، نمایشی ویژه داشتند و مهمان را به بدترین شکل ممکن، گوشه رینگ آزادی چپ و راست کردند.

ذخیره: بردن گل‌گهر، کار راحتی نیست که آلومینیوم توانست آن را با 9 نفره برابر 10 نفر انجام بدهد. آنها فصل بدون دغدغه سقوطی را سپری کردند.

* سرمربی هفته: اوسمار ویرا

 تعویض درخشانش بین دو نیمه و به زمین فرستادن وحید امیری، همان نقطه عطفی بود که بازنده را به برنده تبدیل کرد. ویرا به خوبی فهمید مثلث ریگی، رفیعی و فرجی، پاشنه آشیل تیمش است و آن را در همان دقیقه 46 برطرف و خودش را اثبات کرد.

ذخیره: یک نمایش درخشان دیگر از محرم نویدکیا و تیمش، این بار در انزلی. مس اینقدر حمله می‌کند که رقیب دیگر فرصتی و رمقی حتی برای دفاع کردن هم ندارد.

* بازیکن هفته: محمدحسین کنعانی‌زادگان

    شیفت او از یک مدافع میانی به مردی که یک‎‌سوم دفاعی استقلال خوزستان را ناامن کرده است، کلید برد پرسپولیس بود. شماره 6 نشان داد جز پنالتی زدن، دریبل زدن را هم خوب بلد است (گل دوم) و بهتر از آن، جایگیری را می‌داند (گل چهارم).

ذخیره: نمایش خیره‌کننده علیرضا کاظمی برابر پرسپولیس با دو گل زیبا همراه شد بخصوص آن ضربه بدون مکث به توپ در صحنه گل سوم استقلال خوزستان.

5390