پاسخ غیرمستقیم الهامی به نکونام؛ حیدری از داوران باشرف ایران است

پاسخ غیرمستقیم الهامی به نکونام؛ حیدری از داوران باشرف ایران است

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی نساجی در جدیدترین مصاحبه‌اش، از داور مسابقه تیمش مقابل استقلال در برابر انتقاد جواد نکونام، دفاع کرده است.

به گزارش فوتبالی، "سوت‌ها کمر تیم ما را شکاند"، "اگر VAR در فوتبال ایران بود الان با اختلاف صدر جدول بودیم"، "به خاطر اشتباه مسلم داور بازی و نگرفتن پنالتی را نبردیم"، "داور مدام سوت می‌زد و نگذاشت بازی کنیم" این‌ها بخشی از صحبت‌های بازیکنان استقلال در پایان بازی با نساجی است. استقلالی‌ها پس از کسب تساوی مقابل نساجی در قائمشهر و از دست رفتن صدرنشینی، به طرز شدیدی نسبت به عملکرد بیژن حیدری معترض بودند و اعتقاد داشتند او با سوت‌های متوالی، بازی را از جریان انداخته و اجازه نداده آبی‌ها فوتبال خوبی ارائه دهند.

اعتراض به داوری تنها مختص بازیکنان استقلال نبود و جواد نکونام هم در نشست خبری پس از بازی، حسابی از بیژن حیدری انتقاد کرد و حتی در بخشی از صحبت‌هایش، برادر وی یعنی پیام حیدری را هم مورد خطاب قرار داد. نکونام با تاکید بر اینکه در لیگ امسال چندین بار از داوری متضرر شده، اظهار داشت پیش از این هم سابقه داشته استقلال با قضاوت اشتباه برادران حیدری امتیاز از دست بدهد و لذا او قبل از بازی با نساجی درخواست کرده بوده این بازی حساس با قضاوت شخص دیگری برگزار شود.

بخشی از صحبت‌های نکونام را در ادامه بخوانید: «بیژن حیدری پیش از این هم برای ما قضاوت کرده بود که یک بار در دیدار با مس رفسنجان با اشتباه او و کمک داور 2 امتیاز از دست دادیم. برادر ایشان در بازی با ملوان 2 امتیاز از ما گرفت، هفته بعد هم دوباره دیدار با تراکتور را برای ما قضاوت کرد. امروز هم که پنالتی تیم من را نگرفت. حیدری اجازه نداد تیمم فوتبال بازی کند. پشت سر هم خطا می‌گرفت. من داوری را می‌فهمم چون فوتبال بازی کرده‌ام. حیدری در بازی با مس دو امتیاز از ما گرفت، امروز هم دو امتیاز دیگر.»

این صحبت‌های نکونام البته بازخوردهای منفی زیادی را به همراه داشت و حتی تعدادی از هواداران استقلال اعتقاد داشتند سرمربی تیمشان به جای انتقاد دائم از وضعیت داوری، باید در مورد مسائل فنی تیمش صحبت‌ می‌کرده و دیدار با نساجی را از منظر تاکتیکی مورد بررسی قرار می‌داده است.

امروز ساکت الهامی، سرمربی نساجی در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایسنا داشته، از بیژن حیدری به عنوان داوری باشرف یاد کرده و می‌گوید از بی‌احترامی‌های صورت گرفته نسبت به او ناراحت است: «حیدری از داوران با شرف فوتبال ایران است و همیشه کمیته داوران قضاوت بازی‌های حساس را به ایشان می‌دهد که در این بازی هم توانست با جایگیری‌های به موقع بهترین قضاوت را داشته باشد. از اینکه بعد از بازی هم به ایشان بی‌احترامی شد خیلی ناراحت شدم و امیدوارم دیگر در فوتبال چنین مسائلی را نبینیم.»

7474