پاسخ به یک سوال؛ استقلال در دوران خطیر، چطور با پنجره بسته، مجوز حرفه‌ای گرفت؟

پاسخ به یک سوال؛ استقلال در دوران خطیر، چطور با پنجره بسته، مجوز حرفه‌ای گرفت؟

پایگاه خبری فوتبالی- مصاحبه امروز افسر صدور مجوز حرفه‌ای استقلال، یک نکته بسیار مهم دارد.

به گزارش فوتبالی، قبل از اینکه فدراسیون فوتبال خبر صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های دیگر را منتشر کند، شایعاتی وجود داشت مبنی بر آنکه استقلال امکان گرفتن این مجوز را به خاطر برخی بدهی‌ها ندارد.

حالا هم که استقلال مشکلی برای حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا ندارد، این سوال مطرح شده که آبی‌ها در دوران مدیریت علی خطیر چطور علیرغم بدهی به باشگاه سانتاکلارای پرتغال و پنجره بسته نقل و انتقالات، توانستند مجوز حرفه‌ای را بگیرند؟

این سوالی است که علی میرغفاری افسر صدور مجوز در بخشی از مصاحبه‌اش با فارس، پاسخش را داده و گفته است:"پنجره بسته ربطی به مجوز حرفه‌ای ندارد. شاید الان یک نفر از استقلال شکایت کند و پنجره نقل و انتقالاتی بابت بدهی بسته شود. مجوز حرفه‌ای بدهی‌های تایید شده تا آخر سال میلادی را مد نظر قرار می‌دهد. یعنی تا آخر دسامبر 2023، هر چه بدهی اثبات شده وجود داشته، باید طی 4 ماه (تا 30 مارچ 2024) پرداخت یا تعیین تکلیف شود. در واقع تعیین تکلیف مهم است."

اما آیا باشگاه استقلال بدهی سانتاکلارا را داده است. میرغفاری در این باره گفته است: "ما این تعیین تکلیف را درمورد سانتاکلارا انجام دادیم. با آن‌ها تفاهم نامه امضا کردیم. 200 هزار دلار از حساب فدراسیون و استقلال تهاتر شد. فدراسیون کمک کرد تا این پول را از حساب خودمان در AFC پرداخت کنیم. فدراسیون با توجه به پولی که در فیفا داشت این کار را انجام داد. 300 هزار دلار هم باشگاه در فیفا داشت. بنابراین پنجره بسته لزوما ربطی به پنجره بسته ندارد و این مسائل، شیطنت‌هایی است که برخی افراد انجام می‌دهند."

1359