سوال روز/ جریمه استقلال و پرسپولیس در راه مجوز حرفه ای مربوط به چیست؟

سوال روز/ جریمه استقلال و پرسپولیس در راه مجوز حرفه ای مربوط به چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- هیات بدوی مجوز حرفه ای باشگاه ها امروز تصمیمات خود درباره باشگاه هایی که متقاضی دریافت مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا هستند را اعلام کرد که بر این اساس سپاهان بدون مشکل و استقلال و پرسپولیس با یک مشکل مجوز خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، هیات بدوی مجوز باشگاهی پس از بررسی کلیه مستندات باشگاه ها در چندین جلسه فشرده، و با توجه به گزارش های دپارتمان مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال، تصمیمات خود در زمینه باشگاه های متقاضی دریافت مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا، ملی، بانوان و فوتسال را اعلام کرد.

بر این اساس سپاهان بدون هیچ مشکلی مجوز در معیار های A و B حائز شرایط دریافت مجوز ACLE تشخیص داده شد.

اما استقلال و پرسپولیس و چند تیم دیگر در راه مجوز حرفه ای به یک جریمه برخورد کرده اند.
این چند تیم با توجه به عملكرد مطلوب در كليه ی معيار های الزامی A حائز شرايط دريافت مجوز AFC Champions League Elite  (ACLE)  با جریمه و ملی ايران (Pro) با جريمه تشخيص داده شدند. با توجه به عدم انجام برخی از معيارهاي B، این باشگاه ها برای تعيين ميزان و نوع جرايم انضباطی مرتبط با مجوز به كميته انضباطی فدراسيون فوتبال ارجاع می شوند.

اما این جریمه مربوط به چیست؟

هیات مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال، برای تشویق تیم ها به تیم داری در بخش زنان، داشتن تیم در بخش زنان را از معیار C به معیار B آورد تا تیم ها برای گرفتن مجوز، در بخش زنان تیم داری کنند. اما برای باشگاه هایی که نمی خواهند در حوزه زنان تیم داری کنند جریمه ای تعیین شد که مبلغ آن ۱۰۰ میلیون تومان است. با این تبصره تیم ها بعد از پرداخت این جریمه شرایط معیار B را هم دریافت می کنند تا مشکلی برای مجوز حرفه ای نداشته باشند. البته این بخش در کنفدراسیون فوتبال آسیا اختیاری است اما هیات مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال ایران معیار آن را تغییر داده است.

۶۰۰۱