الهامی برابر استقلال؛ سارقِ جام، برد ندارد

الهامی برابر استقلال؛ سارقِ جام، برد ندارد

پایگاه خبری فوتبالی - در فاصله 3 هفته به پایان فصل، استقلال آخرین مهمانی‌اش را در قائمشهر برگزار می‌کند. 

به گزارش فوتبالی، رویارویی با نساجی که ساکت الهامی را روی نیمکتش دارد و هفته قبل با بردن یک بازی 6 امتیازی در اهواز، امیدهایش برای بقا به بالاترین حد ممکن رسیده است.

* تغییر روند با ساکت

نساجی در تمام طول فصل هرگز روزهای درخشانش با ساکت الهامی را تجربه نکرده بود. آنها در 12 بازی زیرنظرِ رحمتی فقط 2 بار برنده شدند و 9 امتیاز گرفتند. در تنها حضور وحید رضایی، مساوی کردند. و با سرمربی اسپانیایی‌شان هم یک امتیاز از 4 بازی گرفتند و نبردند. این یعنی نساجی تا پیش از حضور الهامی، 11 امتیاز از 17 بازی گرفت.

 آماری که حالا به 25 امتیاز از 27 بازی رسیده و کارنامه الهامی را درخشان نشان می‌دهد: 14 امتیاز از 10 بازی. تیمی که حتی یک برد بیرون از خانه هم نداشت با الهامی هم ذوب‌آهن را در فولادشهر برد و هم استقلال خوزستان را در اهواز. تیمی که فقط 2 کلین‌شیت داشت بعد از حضور الهامی، 3 بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت که 2 تا برابر سپاهان و تراکتور بود. و البته نباید فراموش کرد که اگر آن گاف تاریخی علیرضا رضایی برابر صنعت نفت نبود، حالا نساجی 27 امتیازی بود و دغدغه‌ای برای بقا نداشت. پس نساجی با الهامی، تیم دیگری شده که نمی‌خواهد با شکست خانگی برابر استقلال، دوباره به سمت روزهای تلخ برود. 

* عملیات سرقت 2 جام

استقلال و فرهاد مجیدی در یک قدمی فتح جام حذفی، 2 بار با ضربات ساکت الهامی ناک‌اوت شدند. در کارنامه الهامی برابر استقلال تنها 2 برد دیده می‌شود (با احتساب پیروزی در ضربات پنالتی) که هر 2 در جام حذفی بوده است. 

مرتبه اول با تراکتور در فینال که استقلال در یک نیمه 3 گل خورد و نتوانست به بازی برگردد و مرتبه دوم در یک‌چهارم برابر همین نساجی. و هر دو بار، تیم الهامی فاتح جام حذفی شد و با کاپ قهرمانی، دور افتخار زد. 

* بدون برد

قصه لیگ برتر اما چیز دیگری است و تفاوتی 180 درجه با جام حذفی دارد. الهامی اینجا هیچ بردی برابر استقلال ندارد و شاید تبدیل به نسخه دوم ویسی در این فصل شود: مردانی که در یک فصل با دو تیم مختلف به استقلال باختند. الهامی در لیگ برتر 3 بار با استقلال مساوی کرده و 4 بار به آبی‌ها باخته است. در این 7 بازی، تیمهای الهامی تنها 2 گل زده و هرگز بیشتر از یک گل در یک بازی وارد دروازه آبی‌ها نکرده‌اند و دست بر قضا، هر دو شکست سنگین در همین بازیها بوده: 3 یک با نساجی و 6 یک با هوادار. روند نتیجه‌گیری الهامی هم برابر استقلال، نشان از افت او دارد: یک باخت در 4 رویارویی اول و 3 شکست در 3 رویارویی اخیر. الهامی به عنوان میزبانِ استقلال یک مساوی در 4 بازی دارد و 3 بار شکست خورده است. هر 3 رویارویی آخر الهامی برابر استقلال با شکست او همراه بوده و تیمهای او در 5 مصاف آخر فقط یک گل وارد دروازه آبی‌ها شده است.

* تابلوی نتایج الهامی برابر استقلال در همه رقابت‌ها

    با تراکتور: یک برد (فینال جام حذفی) و یک مساوی

    با نساجی: یک برد (در ضربات پنالتی نیمه‌نهایی جام حذفی)، 2 مساوی و یک باخت

    با هوادار: 2 باخت

    با مس رفسنجان: یک باخت

* آن شکست تلخ

    ساکت الهامی هرگز بازی برگشت فصل قبل روی نیمکت هوادار را برابر استقلال از یاد نمی‌برد. تیم او بعد از تساوی بدون گل در نیمه اول، 6 بار در 45 دقیقه دوم دروازه‌اش باز شد و یک تراژدی محض را رقم زد. 

او در اولین مصاف با نساجی برابر استقلال هم، گل اول را در قائمشهر زد ولی درنهایت تیمش با شکست 3 یک زمین را ترک کرد.

* برابر نکونام

کارنامه الهامی برابر نکونام، بد نیست: 2 برد، 2 مساوی و 3 باخت. ولی مشکل اینجاست که الهامی در 4 رویارویی آخرش با نکونام، برنده نشده است. 

5390