حساس‌ترین روزهای لیگ برتر؛ جنگ در 3 جبهه ادامه دارد

حساس‌ترین روزهای لیگ برتر؛ جنگ در 3 جبهه ادامه دارد

پایگاه خبری فوتبالی- جدال برای رسیدن به رده سوم لیگ هم بسیار داغ شده است.

به گزارش فوتبالی، مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر روز دوشنبه با برگزاری 3 مسابقه به پایان رسید و با نتایجی که در این هفته به دست آمد باز هم جایگاه قطعی هیچ کدام از تیم‌ها مشخص نشد. 3 قسمت از جدول رده‌بندی لیگ برتر نسبت به بقیه مناطق اهمیت بیشتری دارد و جنگ بر سر تصاحب بهترین  جایگاه‌ها در این مناطق هنوز به پایان نرسیده است. درباره صدر جدول که همه چیز به دو تیم پرطرفدار پایتخت خلاصه می‌شود. 

استقلال با 60 امتیار و تفاضل گل 22+ در صدر جدول است و پرسپولیس با 59 امتیاز و تفاضل گل 23+ در جای دوم قرار دارد. اگر استقلال هر 3 بازی آینده‌اش را ببرد بی‌چون و چرا قهرمان لیگ خواهد شد اما اگر این تیم امتیاز از دست بدهد پرسپولیس می‌تواند با پیروزی در هر 3 بازی قهرمان شود. به جز استقلال و پرسپولیس تیم دیگری شانسی برای قهرمانی ندارد. هر دوی این تیم‌ها هم مجوز حضور در لیگ نخبگان آسیا را به دست آورده‌اند.

در پایین جدول از نظر ریاضی حتی تیم هوادار هم احتمال سقوط را حس می‌کند اما این احتمال بسیار پایین است. در حال حاضر صنعت نفت آبادان با 20 امتیاز در انتهای جدول است و بیشترین خطر را برای سقوط احساس می‌کند. فولاد و استقلال خوزستان هم 22 امتیازی هستند و در مرز خطر قرار دارند. نساجی مازندران و پیکان هم با 25 امتیاز در حال فرار از منطقه خطر هستند.

اما جنگ برای رسیدن به رتبه سوم و چهارم هم اهمیت زیادی پیدا کرده است. این اهمیت به این دلیل است که تیم سوم لیگ (و شاید تیم چهارم) می‌تواند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا سطح دو را به دست بیاورد.

در حال حاضر سپاهان با 48 امتیاز سوم است و تراکتور با 47 امتیاز در رده چهارم قرار دارد. رقابت اصلی برای کسب رده سوم بین همین دو تیم است اما از نظر ریاضی ملوان و شمس آذر هم برای رسیدن به رتبه سوم شانس دارند.

نکته مهم این است که در حال حاضر 3 تیم سپاهان، تراکتور و ملوان در جام حذفی هم حضور دارند. اگر تیمی که در لیگ برتر سوم می‌شود بتواند قهرمان جام حذفی هم بشود، سهمیه پلی آف لیگ نخبگان را می گیرد و تیمی که در لیگ برتر چهارم شده به لیگ قهرمانان آسیا سطح دو می‌رود. برای همین هم چهارم شدن در لیگ برتر اهمیت زیادی دارد.

1359