مقایسه ماجرای دانیال با ماجرای نورافکن؛ رای عادلانه بود؟

مقایسه ماجرای دانیال با ماجرای نورافکن؛ رای عادلانه بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- حکم کمیته انضباطی درباره مدافع راست پرسپولیس، چیزی نبود که هواداران سپاهان، انتظارش را داشته باشند!

به گزارش فوتبالی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال امروز رای خودش را درباره پرونده دانیال اسماعیلی‌فر بازیکن پرسپولیس اعلام کرد. طبق این رای دانیال به یک جلسه محرومیت از همراهی پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر و پرداخت مبلغ 400 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

اسماعیلی‌فر در جریان بازی پرسپولیس و صنعت نفت در آبادان پس از این که در دقیقه 8 گل زد به سمت عکاسان رفت و رو به فردی که ظاهرا از ابتدای بازی به این بازیکن فحاشی و توهین می‌کرد با دستش یک حرکت زننده و غیر اخلاقی انجام داد.

از آنجا که عکس‌ها و فیلم‌هایی از این اتفاق در فضای مجازی منتشر شده بود اسماعیلی‌فر بلافاصله به کمیته انضباطی احضار و امروز هم رای این پرونده صادر شد. این رای قطعی و لازم‌الاجراست.

از یکی دو روز پیش برخی کاربران فضای مجازی (به خصوص طرفداران سپاهان) خواستار محرومیت این بازیکن این بازیکن برای دو بازی شدند. آنها به مساله مشابهی که برای امید نورافکن در جریان بازی سال گذشته پرسپولیس و سپاهان در اصفهان رخ داد اشاره می‌کردند

نورافکن آن روزها مصدوم بود و قبل از شروع بازی وقتی با شعارهای هواداران پرسپولیس مواجه شد با دستش حرکتی توهین‌آمیز و غیر اخلاقی انجام داد. به همین دلیل باشگاه پرسپولیس از این بازیکن شکایت کرد

روز 7 آذر سال گذشته رای این پرونده صادر شد و کمیته انضباطی نورافکن را به یک جلسه محرومیت و یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد. اما نکته این است که نورافکن از قبل یک محرومیت تعلیقیِ یک جلسه‌ای دیگر هم داشت که بعد از صدور رای جدید، آن محرومیت هم فعال شد و محرومیت نورافکن به دو بازی افزایش پیدا کرد.

در واقع خواسته هواداران سپاهان برای محرومیت دو جلسه‌ای دانیال، درست و قانونی نبود. چون نورافکن هم یک بازی محروم شده بود و محرومیت دوم او مربوط به پرونده دیگری بود.

به این ترتیب کمیته انضباطی برای هر دو پرونده به صورت مشابه رای صادر کرده است. هر چند مخاطب نورافکن هواداران پرسپولیس بودند و مخاطب دانیال فردی که در کنار زمین حضور داشت.

1359