قصه سپاهان و پرتماشاگرترین بازی‌های فصل

قصه سپاهان و پرتماشاگرترین بازی‌های فصل

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار‌های سپاهان در رقابت‌های مختلف در فصل جاری تبدیل به پرتماشاگرترین مسابقات فوتبال ایران شده است.

به گزارش فوتبالی، هشتاد و دومین ال‌کلاسیکو فوتبال ایران میان دو تیم پرسپولیس و سپاهان در حالی با تساوی بدون گل به پایان رسید که از تمام ظرفیت ممکن ورزشگاه آزادی برای حضور هواداران استفاده شده بود و حتی در میان سکو‌ها نیز جا برای نشستن نبود.

از طرفی هواداران بانوی پرسپولیس و هواداران سپاهان هم سکو‌های اختصاص داده شده به خود را کاملا پر کرده بودند؛ این نخستین بار نیست که بازی‌هایی که یک طرف میدان سپاهان قرار دارد با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه می‌شود.

زردپوشان دیار زاینده‌رود هفته گذشته نیز در انزلی در ورزشگاه مملو از تماشاگر سیروس قایقران مهمان تیم ملوان بندرانزلی بودند که با برتری ۲ بر یک به اصفهان بازگشتند.

یکی از واضح‌ترین مثال‌ها برای اثبات این ادعا دیدار تراکتور و سپاهان در تبریز بود که هرچند بدون گل به پایان رسید اما با حضور پرشور هواداران تراکتور روزی تاریخی در دفترچه خاطرات فوتبال ایران به ثبت رسید.

پیش از آن نیز سپاهانی‌ها در قزوین و مقابل چشمان هزاران طرفدار شمس‌آذر یکی از جذاب‌ترین و جنجالی‌ترین مسابقات لیگ را پشت سر گذاشتند که با برتری یک بر صفر میزبان خاتمه یافت.

نخستین تساوی فصل شاگردان ژوزه مورایس در هفته ششم لیگ برتر و در ورزشگاه مملو از جمعیت وطنی قائمشهر رقم خورد؛ جایی که نساجی توانست با حمایت هواداران پرتعدادش نوار پیروزی‌های متوالی سپاهان را با تساوی یک بر یک پاره کند.

علاوه بر این مسابقات که طلایی‌پوشان در آن نقش مهمان را داشتند، در دیدار‌های خانگی نیز سپاهان رکورد‌های جالبی رقم زد؛ براساس اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا بیشترین جمعیت هواداران فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ قهرمانان آسیا در اصفهان ثبت شد، جایی که ۶۱ هزار و ۲۶۵ هوادار در ورزشگاه نقش‌جهان حاضر شدند تا شاهد نخستین میزبانی آسیایی سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان پس از وقفه‌ای طولانی مقابل الهلال باشند؛ دیداری که با حساب ۳ بر یک به سود نماینده عربستان به پایان رسید.

دیدار رفت سپاهان و الاتحاد عربستان(که البته برگزار نشد) و برتری‌های یک بر صفر سپاهان مقابل پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه نقش‌جهان از جمله مسابقات دیگری است که آمار‌های ویژه‌ای از جهت حضور تماشاگران در آن‌ها به ثبت رسید.

۹۰۹۸