کارلو آنچلوتی مردی با آمارهای دست نیافتنی در لیگ قهرمانان اروپا

کارلو آنچلوتی مردی با آمارهای دست نیافتنی در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- کارلو آنچلوتی همراه با رئال مادرید با صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا آمار جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش فوتبالی، با صعود شاگردان مربی ایتالیایی به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا کارلو آنچلوتی تنها مربی‌ است که سه بار در لیگ قهرمانان تیم‌های پپ گواردیولا را حذف کرده است که در سال های ۲۰۱۴, ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ این اتفاق رخ داده و دو بار آخر این اتفاق همراه با رئال مادرید بود که درنهایت با قهرمانی این تیم همراه شد. نکته جالب دیگر اینجا است که کارلو آنچلوتی در تمامی فصول حضور خود در رئال  مادرید به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است.

با صعود شاگردان آنچلوتی حالا رئال مادرید به ۱۷ امین نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا خود رسید و بایرن مونیخ نیز با حذف آرسنال به ۱۳ نیمه نهایی خود راه یافت و اکنون این دو تیم بیشترین دفعات حضور را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تجربه کرده اند. اکنون و با حذف منچسترسیتی و عدم قهرمانی مجدد این تیم، رئال مادرید تنها تیمی خواهد بود که در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا که آخرین سال برگزاری خود را طی می کند دو بار پیاپی قهرمان شده است.

منچسترسیتی به عنوان قربانی جدید رئال مادرید حالا باعث شد تا تیم اسپانیایی برای ۱۰ امین بار قهرمان دوره قبل لیگ قهرمانان اروپا را از دور رقابت ها حذف کند.

۱۰۰۹