گزارش آماری/ نگاهی به کارنامه تارتار برابر پرسپولیس؛ تعریفی ندارد!

گزارش آماری/ نگاهی به کارنامه تارتار برابر پرسپولیس؛ تعریفی ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی ویژه هفته بیست و سوم، حضور مهدی تارتار در خانه پرسپولیس است.

به گزارش فوتبالی، او در تمام این سالیان اخیر متهم بوده که نگاه ویژه‌ای به قرمزها داشته و چندان برابر آنها، سختگیر نبوده است. مرور کارنامه تارتار این گزاره را تایید می‌کند ولی در عین حال، نباید فراموش کرد که او برابر استقلال هم حتی همین نتایج را هم نگرفته و عملکرد ضعیف‌تری هم داشته است.

* آمار کلی

تارتار در دوران سرمربیگری، 22 بار برابر پرسپولیس قرار گرفته است: 21 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی. او در این بازیها، 3 بار برنده شده، 12 بار شکست خورده و در 7 بازی هم توانسته ترمز رقیب را بکشد. رویارویی جام حذفی روی نیمکت ذوب‌آهن بود که با شکست 3 صفر خانگی در فولادشهر به پایان رسید. 11 باخت لیگ برتری روی نیمکت ذوب‌آهن (2 بار)، پیکان (2 بار)، نفت مسجدسلیمان (یک بار)، پارس جنوبی (3 بار) و راه‌آهن (3 بار) رقم خورده است. 3 برد تارتار هم با گسترش فولاد، داماش (بازی با نتیجه 2 یک به سود تارتار و تیمش در جریان بود که داور به دلیل فحاشی هواداران، دیدار را نیمه‌تمام رها کرد و درنهایت با رای کمیته انضباطی، پرسپولیس 3 صفر بازنده شد) و نفت مسجدسلیمان بوده که 2 تای آخر در ورزشگاه آزادی ثبت شده است. در این بازیها، تیمهای تارتار 10 گل زده‌اند و دروازه‌شان، 24 بار باز شده که 3 تا در جام حذفی بوده است.

* این اواخر

درست وقتی انگشت اتهامات بیشتر از هر زمان دیگری به سمت تارتار نشانه رفته بود، تیمهای او رویه عوض کرده و با سبک و سیاق دیگری برابر پرسپولیس قرار گرفتند. پرسپولیس فقط در یکی از 4 رویارویی آخرش با تیمهای تارتار موفق به شکست دادن این تیم شده و 3 بازی دیگر با تساوی تمام شده است. تساوی یک بر یک در هفته بیست و ششم لیگ 21 با ذوب‌آهن، پایان امید پرسپولیس برای گرفتن استقلال در کورس قهرمانی بود.

* دوران عجیب

عمده اتهام به تارتار در مقطعی شکل گرفت که او و تیمهایش در 12 رویارویی پیاپی با پرسپولیس چنین کارنامه‌ای را ثبت کردند: یک برد، 2 مساوی و 9 باخت شامل 5 شکست پیاپی. در این بازه زمانی، او با هر تیمی برابر پرسپولیس قرار می‌گرفت، از پارس جنوبی و نفت تا پیکان و ذوب‌آهن، شکست می‌خورد و با دست خالی از زمین بیرون می‌آمد.

* نکته ویژه

تارتار در ابتدایی رویارویی‌هایش برابر پرسپولیس، خوب نتیجه گرفت و در 6 بازی اول صاحب 2 برد، 2 مساوی و 2 باخت شد. در 15 مصاف بعدی (بدون احتساب رویارویی جام حذفی) اما اتفاق دیگری افتاد: یک برد، 5 مساوی و 9 باخت. این یعنی معدل امتیازگیری او از 1.33 به 0.53 رسید: 8 امتیاز از 6 بازی اول و 8 امتیاز از 15 بازی بعدی. درکل، تارتار از 21 مصاف لیگ برتری با پرسپولیس فقط صاحب 16 امتیاز شده که میانگین هر بازی 0.76 امتیاز را نشان می‌دهد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی