گزارش آماری/ بهترین ملوانِ تاریخ لیگ برتر؛ معجزه در انزلی

گزارش آماری/ بهترین ملوانِ تاریخ لیگ برتر؛ معجزه در انزلی

پایگاه خبری فوتبالی- حضور روی پله پنجم جدول و گرفتن 35 امتیاز از 21 بازی؛ این بهترین عملکرد ملوان در تاریخ لیگ برتر است که این فصل و تا اینجای کار رقم خورده است.

به گزارش فوتبالی، یک معجزه فوتبالی تمام‌عیار که توسط تارتار و بازیکنانش ثبت شده و پس از سالها، شور و سرزندگی را به بندر انزلی تزریق کرده است. بهترین رتبه ملوان در تاریخ لیگ برتر تا پیش از این، حضور روی پله هفتم در لیگ‌های چهارم و سیزدهم بوده که حالا با نشستن روی رتبه پنجم، ارتقا یافته است.

* تاریخ

ملوان هرگز در تاریخ لیگ برتر به معدل بیشتر از 1.5 امتیاز از هر بازی نرسیده بود. بهترین عملکرد آنها مربوط بود به لیگ سیزدهم که با گرفتن 45 امتیاز از 30 بازی رقم خورد. و روی رتبه‌های بعدی، لیگ‌های دهم (48 امتیاز از 34 بازی و معدل 1.41 امتیاز از هر بازی) و چهارم (41 امتیاز از 30 بازی و ثبت معدل هر بازی، 1.37 امتیاز) قرار داشتند. ولی حالا تیم تارتار به طور متوسط از هر بازی 1.67 امتیاز گرفته و طلسم تاریخی انزلی در لیگ برتر را شکسته است: معدلی فراتر از 1.5 برای اولین بار. فراموش نکنیم که ملوان در 2 فصل قبلی حضور در لیگ برتر (لیگ 15 که سقوط کردند و لیگ 22 که بعد از 6 سال برگشتند) کمتر از یک امتیاز از هر بازی گرفته بود: 27 امتیاز از 30 بازی و ثبت معدل 0.9 امتیاز.

* در خانه

  19 امتیاز از 11 بازی خانگی و نباختن به استقلال، پرسپولیس، تراکتور و گل‌گهر و ثبت معدل 1.73 امتیاز از هر میزبانی. چنین عملکردی البته روی پله سوم قرار می‌گیرد چراکه ملوان در لیگ دهم از هر بازی خانگی به طور متوسط 2.12 امتیاز و در لیگ پنجم 1.93 امتیاز گرفته بود. با این حال، معدل این فصل از 1.53 امتیازی که ملوان به طور متوسط از هر بازی خانگی در تاریخ لیگ برتر کسب کرده، بیشتر است. تیم تارتار تا اینجای فصل، سومین عملکرد برتر انزلی در تاریخ لیگ برتر را داشته و می‌تواند با گرفتن 10 امتیاز یا بیشتر از 4 بازی خانگی باقیمانده‌اش به رتبه دوم برسد ولی رسیدن به رتبه اول، دیگر محال است چراکه نمی‌توان از 4 بازی خانگی 13 امتیاز گرفت. 

* بیرون از خانه

  ملوان به طور میانگین از هر بازی بیرون از خانه‌اش در این فصل توانسته 1.6 امتیاز بگیرد: 16 امتیاز از 10 مهمانی. و هرگز سابقه نداشته که آنها در تاریخ لیگ برتر، معدل بالای 1.5 امتیاز در هر بازی بیرون از انزلی داشته باشند. ملوان تنها 3 فصل توانسته بود از هر بازی بیرون از خانه‌اش بیشتر از یک امتیاز به طور متوسط بگیرد و بهترین آمارش کسب 22 امتیاز از 15 مهمانی در لیگ سیزدهم بود (یعنی معدل 1.47 امتیاز) ولی حالا این رقم به بیشتر از 1.5 رسیده است. معدل امتیازگیری ملوان در بازیهای بیرون از خانه در تاریخ لیگ برتر، 0.76 امتیاز بوده که این فصل حتی از 2 برابر آن هم، بیشتر شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی