خط دفاعی استقلال به دنبال استحکام بیشتر؛ گل نخورید و قهرمان شوید (عکس)

خط دفاعی استقلال به دنبال استحکام بیشتر؛ گل نخورید و قهرمان شوید (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی – مهمترین عامل صدرنشینی استقلال خط دفاعی مستحکم این تیم بوده است.

به گزارش فوتبالی، استقلال با وجود این که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر با موانع و مشکلات فراوانی روبرو است هفته‌هاست که به صدر جدول تکیه زده و عزم خود را برای رسیدن به پنجمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر جزم کرده است. بدون تردید مهمترین عاملی که سبب شده تا آبی‌ها نسبت به رقبای اصلی خود یعنی سپاهان، پرسپولیس و تراکتور که حداقل از لحاظ مهره‌ای اسکواد بهتری را دارند دست بالاتر را داشته باشند خط دفاعی‌اش بوده است. چیزی که فصل قبل از آن ضربه زیادی خورد و در کنار خط آتش مخوفی که داشت در فاز دفاعی سست عمل کرد و در نهایت به همین خاطر در پایان فصل دستش به هیچ جامی نرسید.

از آن‌جا که فوتبال ایران در سال‌های اخیر به فوتبال نتیجه‌گرا روی آورده است و با نهادینه شدن تفکر "به بازی خوب جام نمی‌دهند"، این فرضیه را می‌توان مطرح کرد که در جمع مدعیان تیمی که خط دفاعی منسجمی داشته باشد بیش از نیمی از راه قهرمانی را طی کرده است.

جواد نکونام که تبحر ویژه‌ای در دفاعی ساختن تیم‌های تحت هدایت خودش دارد در نیم‌فصل دوم برخلاف نیم‌فصل اول نسبت به کارهای تدافعی تمرکز بیشتری گذاشته است و به اصطلاح، استقلال دفاعی‌تری را در این روز‌ها می‌بینیم که ثمره آن به خوبی نمایان است؛ در 6 بازی آخر آبی‌ها در لیگ برتر تنها یک بار دروازه‌شان باز شده است!

 استقلال که در هر چهار قهرمانی قبلی خود در لیگ برتر در پایان فصل بهترین خط دفاع را از آنِ خود کرده است تا به اینجای کار هم با دریافت تنها 10 گل بهترین آمار را از این حیث در اختیار دارد و امیدوار است با استحکام بخشیدن بیشتر به خط دفاع به یکه‌تازی در صدر جدول ادامه بدهد؛ بدون تردید حسین مرادمند، ایمان سلیمی، آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا نقش بسیار مهمی در 9 بازی آتی استقلال ایفا خواهند کرد.

9098