درآمد باشگاه‌ها از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا چگونه خواهد بود؟

درآمد باشگاه‌ها از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا چگونه خواهد بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- نشریه اسپانیایی آ اس طی گزارشی درآمد باشگاه‌های حاضر در ورژن جدید لیگ قهرمانان را اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، از فصل آینده، ورژن جدید لیگ قهرمانان اروپا با حضور 36 تیم برگزار خواهد شد. این یعنی 4 تیم بیشتر از نسخه فعلی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت و باید دید آیا این تغییر و تحولات تاثیری در افزایش جذابیت رقابت‌ها خواهد داشت یا خیر؟

این اتفاق در حالی رخ داد که فرمت فعلی لیگ قهرمانان اروپا مورد انتقادات زیادی قرار گرفته بود و باشگاه‌ها اعتقاد داشتند باید درآمد بیشتری از این مسابقات به دست بیاورند. حالا یوفا تصمیم گرفته تا در ورژن بعدی لیگ قهرمانان، جوایز نقدی را افزایش دهد تا انگیزه باشگاه‌ها برای حضور قدرتمندتر در این رقابت‌ها بیشتر شود.

به نقل از نشریه اسپانیایی آ اس، یوفا رسما افزایش درآمدی را که 36 باشگاه در قالب جدید لیگ قهرمانان اروپا برای فصل اینده دریافت خواهند کرد، اعلام کرد. پس از رسیدن به فینال و قهرمان شدن در آن، 20 درصد افزایش خواهد یافت که رشد قابل توجهی تلقی می‌شود.
 
باشگاه‌های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی 11 میلیون یورو و همچنین 12.5 میلیون یورو در صورت صعود به مرحله یک چهارم نهایی و 15 میلیون یورو در صورت رسیدن به نیمه نهایی دریافت خواهند کرد. هر باشگاهی که در فینال جدید لیگ قهرمانان اروپا بازی کند 18.5 میلیون یورو و برنده آن 6.5 میلیون یورو دیگر دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که مدیران باشگاه‌های بارسلونا و رئال مادرید تاکید دارند که از تابستان 2025 رقابت‌های سوپرلیگ را آغاز کنند و باید دید یوفا چه راهکاری برای مقابله با این تورنمنت در نظر می‌گیرد.

1428