مقصر فاجعه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا چه کسی بود؟

مقصر فاجعه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا چه کسی بود؟

پایگاه خبری فوتبالی -  تصویر فردی که در قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا گوی ها را بین سبدها جا به جا می کند در ساعات اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته و وایرال شده است.

به گزارش فوتبالی، این فرد در مراسم های یوفا در سالهای اخیر حضور پرشماری داشته است. معمولا در کنار جورجیو مارکتی، دبیرکل یوفا و یک فوتبالیست سابق که قرعه کشی را انجام می دهد، فردی حضور دارد که به برگزاری قرعه کشی کمک می کند. اما او چه کسی است؟ نامش چیست؟ سمتش چیست؟

خیلی ها پس از اتفاقات روز گذشته در نیون منتظر پاسخ این پرسش هستند. نام این فرد مایکل هسلشورت رئیس کمیته مسابقات یوفا است.او 21 سال است که در یوفا کار می کند که بین سالهای 2009 تا 2013 همین سمت را داشت و در حال حاضر دوباره این سمت را در اختیار گرفته است. وی مدرک لیسانس خود را در دانشگاه کاستانزا در دانشکده تربیت بدنی کلن آلمان گرفته است. 

مایکل درباره قرعه کشی می گوید:" آماده سازی مراسم از یک هفته قبلش انجام می شود. در شب قبلش دوباره همه چیز را تست می کنیم تا مطمئن شویم. صبح دوباره قرعه کشی تستی انجام می دهیم که خیلی مهم است. حدود یک ساعت فرصت داریم تا مشکلات را پیدا کنیم و آن را رفع کنیم."

البته اشتباهی که به گفته یوفا اشتباه نرم افزاری بوده به شدت کار دست یوفا داد. در حقیقت نرم افزار هر بار روی مانیتور به مایکل نشان می داد که کدام تیم ها را باید در سبد قرار بدهد اما به نظر می رسد که نرم افزار اشتباه کرده و نام منچستریونایتد را در میان حریفان احتمالی اتلتیکو قرار نداده است. به هر صورت اشتباه مایکل هسلشورت باعث شد تا او به یکی از شخصیت های مشهور یکی از عجیب ترین لحظات تاریخ قرعه کشی چمپیونزلیگ تبدیل شود.

4125