همه چیز درباره قرعه کشی و فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا

همه چیز درباره قرعه کشی و فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - فرداشب (پنجشنبه 8 شهریور ماه) قرار است قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ قهرمانان اروپا انجام شود و این دوره از رقابت ها شکل و فرم متفاوتی با دوره های قبل خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی ، در این دوره از بازی های لیگ قهرمانان اروپا، 36 تیم حضور دارند. در دوره های قبلی 32 تیم حضور داشتند که در 8 گروه 4 تیمی تقسیم می شدند. اما حالا این 36 تیم در 4 سید تقسیم می شوند و هر تیم قرار است که در مرحله اول رقابت ها، هشت بازی انجام بدهد. در واقع هر تیم در مرحله اول فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، با دو تیم از هر کدام از سید هایی که در قرعه کشی مشخص می شوند، روبرو خواهد شد.

در فرمت قبلی، هر تیم در دور گروهی، با سه تیم دیگر به صورت رفت و برگشتی بازی می کرد. اما حالا هر تیم باید با 8 تیم در مرحله اول روبرو شود که این هشت تیم از 4 سید مختلف هستند. شرایط میزبانی و میهمانی به این شکل است که هر تیم در چهار بازی میزبان است و در چهار بازی هم میهمان خواهد بود. در واقع در مرحله اول لیگ قهرمانان اروپا در فصل جدید که به آن مرحله لیگ هم گفته می شود، دیگر بازی های رفت و برگشتی نخواهیم داشت.

وقتی که هشت بازی انجام شد و به پایان رسید، مرحله لیگ تمام می شود. تیم ها به صورت یکجا در یک جدول قرار می گیرند. تیم هایی که از رده اول تا هشتم جای گرفته اند به صورت مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی می روند. تیم هایی که از جایگاه نهم تا بیست و چهارم قرار دارند، باید در دیدار های رفت و برگشت پلی آف با هم روبرو شوند و برنده آن بازی ها هشت تیم دیگر مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را تشکیل می دهد. تیم هایی هم که از رده 25 تا 36 جای می گیرند به طور کامل حذف می شوند. از مرحله یک هشتم نهایی به بعد، همه چیز مثل ادوار گذشته برگزار می شود و دیدار فینال هم تک بازی خواهد بود.

در قرعه کشی فرداشب که توسط هوش مصنوعی انجام می شود، مشخص می شود که هر کدام از تیم ها قرار است که با کدام دو تیم از هر سید روبرو شوند. قرعه کشی به این شکل است که ابتدا از تیم های سید یک شروع می شود و رقبای آن ها را مشخص می کند و تا کامل شدن جدول این روند برای تیم های سید های دیگر هم ادامه دارد.

سید بندی تیم های حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا به این شکل است:

سید 1 : رئال مادرید، منچسترسیتی، بایرن مونیخ، پاریسن ژرمن، لیورپول، اینتر، دورتموند، لایپزیش، بارسلونا

سید 2 : بایر لورکوزن، اتلتیکو مادرید، آتالانتا، یوونتوس، بنفیکا، آرسنال، بروخه، شاختار، میلان

سید 3 : فاینورد، اسپورتینگ، آیندهوون، ردبول سالزبورگ، یانگ بویز، سلتیک، سه تیم دیگر این سید در مرحله پلی آف مشخص می شوند.

سید 4 : موناکو، اسپارتاپراگ، استون ویلا، بولونیا، ژیرونا، اشتوتگارت، اشتروم گراتس، برست، یک تیم از این سید در مرحله پلی آف مشخص می شود.

* این سیدبندی برخلاف دوره های گذشته صرفا بر اساس رنکینگ تیم ها در یوفا است.

1470