فریبا: روی چشمی تعصب دارم و او پیر آنچنانی نیست!

فریبا: روی چشمی تعصب دارم و او پیر آنچنانی نیست!

پایگاه خبری فوتبالی - بهتاش فریبا می‌گوید شاید در لیست بعدی تیم ملی یک سری حرف‌ها که زده می‌شود، تامین شود.

به گزارش فوتبالی، نقل قولی از بهتاش فریبا مطرح شده بود که وی مدعی شده روزبه چشمی در لیست بعدی تیم ملی حضور خواهد داشت. به همین مناسبت با فریبا ارتباط گرفته‌ایم تا چند و چون ماجرا را از زبان خود این پیشکسوت بشنویم.

فریبا در این‌باره به خبرنگار “فوتبالی” چنین گفت: «من فقط برای آقای چشمی صحبت نکردم. گفتم امیر قلعه‌نویی نشان داده هر دفعه دعوت‌های وی در لیست تیم ملی با دفعه بعدی مغایرت‌هایی دارد. تعدادی را ممکن است این سری دعوت کند و سری دیگر تعدادی دیگر و این کامل در اختیار کادرفنی است و هیچ کسی دخل و تصرفی ندارد. همه می‌دانیم باید جوانگرایی انجام شود و آقای قلعه‌نویی تجربه‌اش را دارد و باید با شیب ملایم این کار انجام شود. ما نمی‌توانیم به یکباره تیم را جوان کنیم و این اصولی نیست و با شیب ملایم باید انجام شود. جوانانی که در لیگ شایسته باشند، قطعاً آقای قلعه‌نویی و کادرش می‌بینند و رصد می‌کنند.»

فریبا معتقد است اینکه لیست‌های تیم ملی متفاوت باشد منجر به عدم هماهنگی نخواهد شد: «باید ببینیم هدف چیست؛ هدف ما جام جهانی است و اردوهای کوتاه مدت به بلندمدت تبدیل می‌شود و هماهنگی لازمه به وجود خواهد آمد و نگران آن نیستیم. جوان هم آرام آرام تزریق می‌شود و نمی‌شود به یکباره پنج جوان گذاشت. این تجربه وجود دارد و این اتفاق می‌افتد.»

پیشکسوت استقلالی می‌گوید روی روزبه جشمی تعصب دارد و این بازیکن سنی ندارد که خط بخورد: «من فکر می‌کنم کمی صبر داشته باشیم و ببینیم در لیست آینده چه اتفاقاتی می‌افتد و شاید در لیست آینده یک‌سری حرف‌ها که زده شده تامین شود. من درباره روزبه چشمی صحبت کردم چون هم از بچه‌های خودمان است و رویش تعصب داریم و هم سنی ندارد. روزبه ۳۰ ساله است و خیلی هم پیر آنچنانی نیست! ما بازیکن بالای ۳۰ سال هم در تیم ملی داریم و البته این‌ها نظر شخصی است و من با کادرفنی تیم ملی هماهنگ که نیستم و عرض کردم این موارد کاملا در اختیار کادرفنی است.»

فریبا در پایان مدعی شده ممکن است دلیل لیست کنونی تیم ملی بازی نسبتاً آسان‌تر تیم ملی بوده باشد: «دقیقاً همین‌ گونه است و اگر ما با تیم‌های قوی‌تری در گروه خود بودیم، شاید لیست تغییر هم می‌کرد. همه مربیان تیم ملی دنیا بر اساس بازی‌هایشان نفر دعوت می‌کنند. یک موقع شما باید در جام ملت‌ها برای قهرمانی بروی که باتجربه‌ها نقش بیشتری خواهند داشت و مواقعی هم هست که تیم‌های روبه‌رو زیاد قوی نیستند و نفرات جدید را می‌توانی اضافه کنی و این چیز نرمالی است که در دنیا بنا به بازی‌ها نفر دعوت می‌کنند. ممکن است برای بازی‌های بعدی یک سری نفرات دیگر دعوت شوند و به نظر من این کار انجام می‌شود.»

1997