عملکرد درخشان دفاعیِ استقلال؛ فقط یک گل خورده در نیم‌فصل دوم!

عملکرد درخشان دفاعیِ استقلال؛ فقط یک گل خورده در نیم‌فصل دوم!

پایگاه خبری فوتبالی – استقلال این فصل با هدایت جواد نکونام در بخش دفاعی بسیار قدرتمند ظاهر شده است. 

به گزارش فوتبالی، با برگزاری مسابقات هفته بیست و یکم لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس) آخرین مسابقات فوتبال باشگاهی در سال 1402 برگزار شد.

در هفته بیست و یکم تقریبا همه تیم‌های بالانشین جدول موفق شدند رقبای‌شان را شکست بدهند و به این ترتیب هیچ تغییری در قسمت بالای جدول رخ نداد و استقلال که موفق شد هوادار را با یک گل شکست بدهد در صدر جدول باقی ماند.

استقلال که در نیم‌فصل اول قهرمان شده بود روند خوبش را ادامه داد. شاید بخش زیادی از اهالی فوتبال و حتی طرفداران این تیم نسبت به سبک دفاعی تیم‌شان انتقادات زیادی داشته باشند اما واقعیت این است که استقلال به مدد همین عملکرد خوبِ دفاعی توانسته در امتیازگیری فوق‌العاده عمل کند. 

استقلال که در نیم‌فصل اول در 15 بازی 9 گل دریافت کرده بود در نیم‌فصل دوم در فاز دفاعی عملکرد بسیار بهتری هم داشته است. آنها در 6 بازی که در نیم‌فصل دوم برگزار کردهاند فقط یک گل خورده‌اند!

البته استقلال در جام حذفی یک بازی مقابل مس رفسنجان برگزار کرد که در آن با دو گل باخت و از جام حذفی کنار رفت. اما در نیم‌فصل دوم لیگ فقط یک گل از ملوان خورده که البته آن بازی هم با تساوی یک بر یک تمام شده است.

این عملکرد حقیقتا درخشان است و اگر آبی‌ها بتوانند در ادامه نیم‌فصل دوم هم در فاز دفاعی همین قدر خوب عمل کنند همچنان مدعی اصلی قهرمانی خواهند بود. چون تجربه نشان داده است که برای قهرمان شدن در لیگ ایران، گل نخوردن مهم‌تر از زدن گل‌های زیاد است.

این همان روندی است که استقلال از ابتدای فصل در پیش گرفته است. تیم جواد نکونام در نیم‌فصل دوم 4 برد به دست آورده است که هر 4 برد با نتیجه یک بر صفر به دست آمده است. یعنی با گل زده کم و بدون گل خورده. 

1359