سورپرایزهای جوان لیست تیم ملی را بشناسید؛ از آرشا تا آقایی‌پور

سورپرایزهای جوان لیست تیم ملی را بشناسید؛ از آرشا تا آقایی‌پور

پایگاه خبری فوتبالی – چند نام غافلگیرکننده در لیست تیم ملی برای دو بازی با ترکمنستان دیده می‌شود.

به گزارش فوتبالی، دقایقی پس از پایان بازی استقلال و هوادار که با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی ایران برای دو بازی مقابل ترکمنستان در مسابقات انتخابی جام جهانی 206 اعلام شد. بازی رفت دو تیم روز دوم فروردین در ورزشگاه آزادی و بازی برگشت روز هفتم فروردین در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار خواهد شد

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سید حسین حسینی، آرشا شکوری، شجاع خلیل‌زاده، محمد حسین کنعانی‌زادگان، امین حزباوی، سامان فلاح، رامین رضاییان، صالح حردانی، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی، حسین گودرزی، امید نورافکن، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، محمد قربانی، علی قلی‌زاده، اللهیار صیادمنش، مهدی لیموچی، محمد محبی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، سردار آزمون، محمدرضا آزادی و سعید سحرخیزان 29 بازیکنی هستند که توسط امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شده‌اند.

در این لیست نام بازیکنانی دیده می‌شود که برای اولین بار است به تیم ملی دعوت شده‌اند. برخی هم واقعا سن و سال پایینی دارند و این می‌تواند نشانه‌ای برای شروع تغییر نسل در تیم ملی باشد که قلعه‌نویی بعد از پایان جام ملت‌های آسیا 2023 وعده‌اش را داده بود. البته باید منتظر ماند و دید این نفرات در لیست نهایی باقی می‌مانند و اگر باقی بمانند آیا فرصت بازی کردن برای تیم ملی را پیدا می‌کنند یا نه.

آرشا شکوری دروازه‌بان 17 ساله باشگاه هوادار که در تیم ملی نوجوانان ایران چهره شد یکی از بازیکنانی است که نامش در لیست جدید تیم ملی دیده می‌شود. حسین گودرزی بازیکن باشگاه شمس آذر که در نیم فصل مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفته هم بود هم به تیم ملی دعوت شده است.

مهدی لیموچی مهاجم تیم آلومینیوم اراک که در این فصل 5 گل برای تیمش زده چهره جدید لیست تیم ملی است. جواد آقایی‌ پور مهاجم باشگاه استقلال خوزستان هم که مثل لیموچی در این فصل 5 گله است نظر کادر فنی تیم ملی را جلب کرده است. او هم در نقل و انتقالات زمستانی به شدت مورد توجه استقلال و پرسپولیس قرار گرفته بود.

محمدرضا آزادی مهاجم باشگاه نساجی که این فصل 4 گل در لیگ قهرمانان آسیا و 4 گل در لیگ برتر ایران برای تیمش زده است هم دیگر بازیکنی است که به تیم ملی دعوت شده است. البته او بعد از این که در هفته شانزدهم برای نساجی گل زد، دیگر موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده است

لیست تیم ملی به جز این نفرات، بازیکنان جوان دیگری هم دارد. اما آنها قبلا هم به تیم ملی دعوت شده بودند. بازیکنانی مثل امین حزباوی، سامان فلاح، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی و سعید سحرخیزان در این دسته قرار می‌گیرند.

تعداد بازیکنان جدید و جوان تیم ملی در لیست اخیر زیاد و قابل توجه است. آنها جای بازیکنانی مثل کریم انصاری‌فرد و احسان‌حاج صفی را در تیم ملی گرفته‌اند. خیلی بعید است که کادر فنی تیم ملی از نفرات جدید در دو بازی با ترکمنستان استفاده کند اما آنها به مرور به ترکیب تیم ملی اضافه خواهند شد.

1359