خبر خوب برای استقلالی‌ها؛ مجوز حرفه‌ای در دسترس‌تر از همیشه!

خبر خوب برای استقلالی‌ها؛ مجوز حرفه‌ای در دسترس‌تر از همیشه!

پایگاه خبری فوتبالی – به نظر می‌رسد بخش زیادی از مشکلات باشگاه استقلال برای کسب مجوز حرفه‌ای حل شده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که درباره مساله تفکیک مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی اخبار ضد و نقیضی منتشر می‌شود حالا اخبار مثبتی درباره حل بخشی دیگر از مشکلات باشگاه استقلال بر سر راه دریافت این مجوز به گوش می‌رسد.

یکی از مشکلات مربوط به بدهی‌های مالیاتی استقلال است. ظاهرا باشگاه استقلال موفق شده است همه بدهی‌های مالیاتی‌اش تا پایان سال 1401 را پرداخت کند. این بدهی‌ها شامل اصل مالیات، دیرکرد‌ها و جریمه‌ها هم می‌شود و به همین دلیل اداره مالیات طی نامه‌ای به این باشگاه اعلام کرده است که صدور مفاصا حساب مالیاتی جهت اخذ مجوز حرفه‌ای بلامانع است.

این بدهی ابتدا ۳۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های زیاد بخشودگی‌هایی به آن تعلق گرفت. بخشی به صورت نقدی و مابقی هم در دو فقره چک به صورت کامل تسویه شد. مشکل مالیاتی یکی از مشکلات بزرگ و همیشگی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است که در سالهای اخیر هواداران این دو باشگاه را نگران کرده بود.

یکی دیگر از مشکلات بزرگی که باشگاه استقلال با آن دست و پنجه نرم می‌کند مساله بدهی به باشگاه سانتاکلارا پرتغال در قرارداد محمد محبی است. باشگاه استقلال برای واریز این بدهی به حساب باشگاه پرتغالی مشکلات زیادی دارد. به همین دلیل اوایل زمستان به فیفا نامه زد و از فیفا خواست که این مبلغ از محل درآمدهای باشگاه استقلال به حساب باشگاه سانتاکلارا واریز شود.

استقلال پیشتر هم برای پرداخت بدهی‌اش به ریکاردو ساپینتو و دستیارانش از همین شیوه استفاده کرده بود که مورد موافقت فیفا هم قرار گرفته بود. حالا هم خبر رسیده فیفا با پرداخت بدهی استقلال به سانتاکلارا از محل درآمدهای این باشگاه موافقت کرده است و این مشکل نیز به زودی حل خواهد شد.

در ماه‌های اخیر این دو مساله هواداران استقلال را بسیار نگران کرده بود. برخی حتی ناامیدانه فکر می‌کردند این مشکلات با توجه به زمان کمی که تا 11 فروردین باقی مانده است حل نخواهد شد. اما ظاهرا باشگاه استقلال این دو مشکل را از سر راه برداشته تا گام بزرگی را برای دریافت مجوز حرفه‌ای بردارد.

1359