جلالی: سرمربی تیم ملی جوانان به زودی معرفی خواهد شد

جلالی: سرمربی تیم ملی جوانان به زودی معرفی خواهد شد

پایگاه خبری فوتبالی - تکنیکال دایرکتور فوتبال ایران در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان گفت: پس از مشخص شدن اعضای کمیته فنی، سرمربی تیم جوانان را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش فوتبالی، مجید جلالی در حاشیه مراسم روز درختکاری اظهار داشت: ما در حال آماده سازی طرح ۱۴- ۱۴ هستیم و تقریباً از دو ماه قبل کارهای مربوط به آن را آغاز کرده‌ایم و ۱۲ کارگروه در این طرح مشارکت خواهند داشت و اولین جلسه روز یکشنبه ۱۳ اسفند با حضور مسؤولان فدراسیون فوتبال انجام شد.

او ادامه داد: در نظر داریم تا اواخر خرداد ۱۴۰۳ برنامه این طرح آماده شود و پس از آن با برخوردهایی که دریافت می‌کنیم اشکالات آن را رفع خواهیم کرد و پس از آن در شهریور ۱۴۰۳ طرح ۱۴-۱۴ را در بخش فنی نهایی خواهیم کرد.

او افزود: پس از پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، هر ۲۴ تیم حاضر در این مسابقات را به طور کامل آنالیز کردیم و آنالیز دقیق تیم‌های طی امروز و یا فردا در سایت فدراسیون فوتبال قرار داده خواهد شد. تیم ملی بزرگسالان در حیطه وظایف من نیست اما به طور دوستانه به امیر قلعه نویی مشورت خواهم داد.

جلالی درباره روند طولانی شدن انتخاب سرمربی برای تیم ملی جوانان گفت: برای این کار کمیته فنی تشکیل داده‌ایم و هدفمان این است که ظرف مدت دو هفته به جمع بندی نهایی برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی جوانان دست یابیم. ما در کار خود عجله نخواهیم کرد و شایسته‌ترین فرد به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود. تعداد زیادی اسامی برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان در حال بررسی است و به زودی پس از مشخص شدن اعضای کمیته فنی سرمربی تیم معرفی خواهد شد.

جلالی در خصوص استفاده از مربیان خارجی برای تیم‌های پایه فوتبال ایران گفت: برنامه‌ریزی ما این است که تا ۵ سال آینده ۴۰ تا ۵۰ مربی باکیفیت داشته باشیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی شده است و اگر در کمیته فنی به این نتیجه برسیم که یک مربی خارجی روی این نفرات نظارت داشته باشد حتماً این کار را خواهیم کرد.

9989