تائید خبر «فوتبالی»؛ دربی برگشت هم VAR دارد

تائید خبر «فوتبالی»؛ دربی برگشت هم VAR دارد

پایگاه خبری فوتبالی – شهرآورد شماره 103 تهران مثل شهرآورد قبلی با استفاده از کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، روز 23 آذر امسال یک اتفاق مهم در فوتبال باشگاهی ایران افتاد. بازی رفت دو تیم پرسپولیس و استقلال در لیگ بیست و سوم که چند ماه عقب افتاده بود با حضور سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شد.

آن مسابقه اولین مسابقه در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران بود که سیستم VAR را برای فوتبال ایران به ارمغان آورد. از آن روز به بعد در هیچ کدام از مسابقات فوتبال باشگاهی از VAR استفاده نشد.

البته چند بازی در لیگ قهرمانان آسیا در شهرهای تهران و اصفهان هم برگزار شد در آن‌ها هم از کمک داور ویدئویی استفاده شد اما دربی شماره 102 اولین آخرین مسابقه فوتبال باشگاهی ایران با VAR بود.

حالا ظاهرا قرار شده دربی برگشت تهران هم با استفاده از VAR برگزار شود. البته «فوتبالی» مدتی پیش اعلام کرده بود که از VAR در چند مسابقه مهم مثل دربی برگشت و بازی‌های پایانی جام حذفی هم استفاده خواهد شد. 

دقایقی پیش محمد حسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر اعلام کرد که دربی شماره 103 در روز 23 اسفند هم با استفاده از سیستم VAR برگزار خواهد شد. در دربی رفت هم داور مسابقه چند بار برای قضاوت بهتر ناچار شد از VAR استفاده کند و حالا قرار شده در بازی برگشت هم همین اتفاق بیفتد.

نکته مهم اما این است که موعود بنیادی‌فر تنها گزینه داوری برای این بازی نیست که کمیته داوران در اختیار دارد.چند داور دیگر ایرانی هم این اواخر موفق شده‌اند لایسنس قضاوت با VAR را دریافت کرده‌اند. 

1359