خبر ویژه/درصورت صدور مجوز فیفا: حداقل سه بازی لیگ برتر و جام حذفی با VAR

خبر ویژه/درصورت صدور مجوز فیفا: حداقل سه بازی لیگ برتر و جام حذفی با VAR

پایگاه خبری فوتبالی- اگر فیفا مجوز بدهد، قرار است در چند بازی حساس لیگ برتر و جام حذفی از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود.

به گزارش فوتبالی، خواسته و اصرار تیم‌های لیگ برتری برای استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی یا VAR همچنان ادامه دارد. این در حالیست که 8 هفته بیشتر به پایان مسابقات لیگ برتر باقی نمانده است.

اما در مسابقات همین هفته بیست و دوم که برگزار شد اغلب تیم‌ها به داوری مسابقه‌شان اعتراض داشتند و خواستار استفاده از VAR در ادامه مسابقات شده‌اند. این در حالی است که فیفا فعلا فقط اجازه استفاده از این سیستم در برخی از مسابقات مهم باشگاهی را به فدراسیون فوتبال ایران داده است. در این فصل فقط دو دربی رفت و برگشت تهران با استفاده از این سیستم برگزار شده است.

اما با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی لیگ و حساس‌تر شدن جنگ قهرمانی ظاهرا فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده است که لازم است برخی از مسابقات دیگر هم با استفاده از VAR برگزار شود تا تصمیم‌های اشتباه داوران تاثیر بزرگی روی تعیین تیم قهرمان نداشته باشد.

فدراسیون فوتبال به دنبال است که در صورت موافقت فیفا، در دو بازی حساس هفته بیست و پنجم یعنی بازی‌های پرسپولیس با سپاهان در تهران و تراکتور با استقلال در تبریز و البته بازی فینال جام حذفی از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده کند. باید دید فیفا در این باره مجوزهای لازم را خواهد داد یا نه.

شنیده شده ممکن است اگر تعیین سرنوشت قهرمانی لیگ و یا سقوط به هفته های ماقبل آخر و هفته پایانی لیگ برتر بکشد مسابقات تیم‌‌هایی که مدعی قهرمانی و یا گزینه سقوط هستند، این بازیها هم در صورت مجوزهای فیفا، با استفاده سیستم کمک داور ویدیوی برگزار شود.   

1359