سیستم VAR به قلی زاده روی خوش نشان نمی‌دهد

سیستم VAR به قلی زاده روی خوش نشان نمی‌دهد

پایگاه خبری فوتبالی- سیستم VAR در این سال‌ها روی خوشی به علی قلی زاده نشان نداده است.

به گزارش فوتبالی، علی قلی زاده را می‌توان یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان ایرانی پس از آمدن سیستم VAR نامید. سیستم کمک داور ویدیویی در سال‌های اخیر باعث شده دو گل مهم قلی‌زاده مردود اعلام شود و یک پنالتی هم که می‌توانست منجر به برد ارزشمند مقابل ازبکستان شود رد شد تا قلی‌زاده دل خوشی از VAR نداشته باشد.

اولین گل علی قلی زاده که توسط سیستم کمک داور ویدیویی مردود اعلام شد، به جام جهانی 2022 قطر و دیدار برابر ولز باز می گردد. ایران و ولز که در دومین دور مرحله گروه B جام جهانی از ساعت ۱۳:۳۰ با قضاوت ماریو اسکوبار گواتمالایی در ورزشگاه احمد بن علی به مصاف هم رفته بودند، در پایان این ایران بود که با 2 گل پیروز شد اما شاگردان کارلوس کی روش در نیمه اول به گل رسیده بودند که مردود اعلام شد. علی قلی زاده در دقیقه 15 با پاس سردار آزمون در موقعیت گلزنی قرار گرفت و موفق شد دروازه ولز را باز کند، اما این گل توسط کمک داور ویدیویی به دلیل آفساید مردود اعلام شد.

دومین گل مردود علی قلی زاده مربوط می‌شود به جام ملت‌های آسیا 2023، ایران در سومین بازی‌ خود در گروه سوم جام ملت‌های آسیا به مصاف امارات رفت و با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. پس از این که مهدی طارمی گل اول را در دقیقه 26 وارد دروازه امارات کرد، علی قلی زاده در دقیقه 33 اختلاف را به دو گل رساند اما VAR آن را رد کرد. در این صحنه آفساید میلیمتری قلی زاده گرفته شد تا این بازیکن دومین بدشانسی با VAR را تجربه کند.

آخرین باری که سیستم کمک داور ویدیویی بر علیه علی قلی زاده عمل کرد، برمی‌گردد به چند روز پیش و دیدار برابر ازبکستان که می‌توانست ایران را صاحب یک پیروزی ارزشمند کند. در وقت‌های اضافه این دیدار با حرکت قلی‌زاده و برخورد توپ به دست مدافع ازبکستان، ایران صاحب یک ضربه پنالتی شد، اما داور پس از بازبینی صحنه، پنالتی‌ای که روی حرکت قلی زاده به دست آمده بود را برگرداند.

سیستم VAR در این سال‌ها روی خوشی به علی قلی زاده نشان نداده و قطعا با این وضعیت، قلی زاده هم دل خوشی از VAR ندارد.

2636