۱۰ نکته از بازی ملوان و استقلال/ کپی نکونام از پورحیدری

۱۰ نکته از بازی ملوان و استقلال/ کپی نکونام از پورحیدری

پایگاه خبری فوتبالی– یک: سال۷۴ استقلال در نیمه نهایی جام حذفی در انزلی با ملوان بازی داشت. بازی رفت را یک برصفر در تهران برده بود. پورحیدری تیمش را مثل تیم دیروز نکونام چید و با بازی فیزیکی و درگیرانه یک مساوی گرفت و به فینال رفت و قهرمان جام حذفی شد. استراتژی نکونام کپی برابر اصل آن بازی بود.

دو: در غیاب مهمترین مهره خط هافبک استقلال، نکونام تغییر سیستم داد. در حالیکه تصور می‌شد ماشاریپوف جای آرش را بگیرد، حامدی‌فر بازی کرد و استقلال با دو هافبک دفاعی آرایش شد. ماشاریپوف هم جای آرمان رمضانی بازی کرد و پستش پست شماره ۱۰ بود، کمی عقب‌تر از بلانکو

سه: ملوان این فصل کاملا متفاوت با سالهای قبل است. رتبه جدول و فوتبالی که این تیم ارائه می‌دهد نشان می‌دهد مهدی تارتار در بهترین ورژن خودش قرار دارد و ایده‌هایش تا اینجا کاملا جواب داده، صفر تا صد اعتبار این تیم را در این فصل به حساب شماره ۹ اسبق پاس بگذارید.

چهار: تهران، ببر و شهرستان، نباز. این فرمول نکونام برای قهرمان شدن در لیگ بیست و سوم است. صدرنشینی استقلال محصول این تفکر است، نکونام کاملا در بازیهای خارج از خانه بسته بازی می‌کند . باید ببینیم در ادامه فصل همچنان می‌تواند این ایده را پیاده کند، مثلا استقلال در بازی با سپاهان و پرسپولیس در آزادی برای بردن بازی می‌کند یا نباختن؟

پنج: از میان خریدهای تارتار در نیم فصل فعلا فقط حبیب فرعباسی بازی می‌کند و خبری از سرلک و عمری به عنوان بازیکن فیکس نیست. تارتار گفته در شرایط برابر نفرات قبلی بازی می‌کنند و بازیکنان جدید باید بهتر از آنها باشند.

شش: تفاوت بازیکن بزرگ با بازیکن خوب این است که از همان بازی اول فرق خود را نشان می‌دهد. جلال‌الدین ماشاریپوف همان گمشده‌ای است که استقلال سالها فقط از دور تماشایش می‌کرد. 

هفت: آیا این همه احتیاط در انزلی لازم بود؟ و آیا در جریان بازی نمی‌شد کمی هجومی‌تر بازی کرد؟ اینها سؤالاتی است که با دیدن جریان بازی می‌توان به جواب آنها رسید. روند بازی جوری بود که استقلال اگر مهره‌های هجومی بیشتری در زمین داشت شاید با سه امتیاز زمین را ترک می‌کرد هر چند از نظر جدولی استقلال نتیجه قابل قبولی گرفت.

هشت: به نظر می‌رسد کادرفنی استقلال از بلانکو انتظار گلزنی ندارد و او را طعمه قرار می‌دهد تا از فضاسازی‌اش بقیه بتوانند استفاده کنند.

نه: گماردن چشمی و حامدی‌فر روی دست هم این فضا را به پیستونهای استقلال (حردانی و جلالی) می‌داد که با گرویی بیشتری در حمله حضور داشته باشند. هافبکهای دفاعی عرض زمین را پوشش می‌دادند ، موقعیتی که در نیمه اول گیر حردانی آمد و پاسی که جلالی به ماشاریپوف داد محصول این تفکر است.

ده: با تساوی در انزلی و برد پرسپولیس مقابل تراکتور فاصله دو تیم به سه امتیاز رسید. در غیاب سپاهانی که حالا از آسیا حذف شده و از این به بعد تمرکزش را روی لیگ می‌گذارد بازی قهرمانی بین همین سه تیم است. استقلال تا پایان سال چهار بازی در لیگ و یک بازی در حذفی دارد. دیدارهایی بسیار حساس که معادلات قهرمانی را شاید تا همین شب عید به مقدار زیادی حل کند.

پی‌نوشت: نکونام و خطیر این هفته سکوت کردند.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

7474