سنگین‌ترین باخت‌های استقلال در تاریخ لیگ برتر؛ کابوس ملوان در انزلی

سنگین‌ترین باخت‌های استقلال در تاریخ لیگ برتر؛ کابوس ملوان در انزلی

پایگاه خبری فوتبالی- بدترین نتایج استقلال در تاریخ لیگ برتر، بازیهای بوده که دروازه آنها 4 بار باز شده است. 

به گزارش فوتبالی، این اتفاق 7 بار افتاده که 2 بارش در انزلی و برابر ملوان بوده؛ رقیبی که آبی‌ها این هفته برابرش قرار می‌گیرند. 

* لیگ 7

استقلال در خانه از داماش میزبانی می‌کرد. دیداری که درنهایت با برتری 4 یک مهمان همراه بود. نادر دست‌نشان در میانه‌های آن فصل روی نیمکت داماش نشست و از کاندیدای اصلی سقوط، فینالیست جام حذفی را ساخت. در آن بازی، مجتبی جباری به اشتباه دروازه خودی را باز و افشین چاوشی هم هت‌تریک کرد تا فیروز کریمی خیلی زود به پایان رویایش یعنی تمدید سرمربیگری آبی‌ها، نزدیک شود.

* لیگ 8

تیمِ قلعه‌نویی در کورس قهرمانی به سد سخت فجر در شیراز برخورد کرد. آنها در این بازی 4 یک شکست خوردند. محمد ایران‌پوریان در حافظیه، یک سوپرگل زد. انتقادات ویژه قلعه‌نویی از بازیکنان تیمش بین دو نیمه و در پایان بازی، کمتر قابل پخش بود و بیشتر با صدای ممتد بوق قابل شنیدن است. این باخت، مسیر استقلال را برای رسیدن به قهرمانی کاملا کج کرد ولی آنها درنهایت به لطف فولاد که ذوب‌آهن را برد، در مشهد جشن قهرمانی گرفتند.

* لیگ 10

شکست تلخ 4 یک از فولاد در اهواز. در روزی که میزبان توانست در کمتر از 6 دقیقه، 3 بار دروازه وحید طالب‌لو را بین دقایق 32 تا 38 باز و با زدن 4 گل، در همان نیمه اول کار را تمام کند.

 تعویض مجتبی جباری و بیرون کشیدن او و به زمین فرستادن فیلیپ آلوز ده‌سوزا هم تیر خلاصی بود که مظلومی به پیکره تیمش شلیک کرد. این شکست به حدی تلخ بود که باعث شد جباری به دلیل اعتراضاتش از روی نیمکت، کارت قرمز بگیرد. 

* لیگ 11

سلاخی تیمِ مظلومی در انزلی. آرش برهانی گل اول بازی را زد ولی میزبان در همان نیمه اول، هم بازی را مساوی کرد و هم جلو افتاد. کاشته میداودی، استقلال را به بازی برگرداند. ولی ملوان بین دقایق 61 تا 64، 2 گل دیگر زد و بازی را درنهایت با نتیجه 4 بر 2 به سود خودش کرد. استقلال قبل از خوردن گلهای سوم و چهارم، پژمان منتظری را به دلیل گرفتن کارت قرمز در دقیقه 60 از دست داده بود و بدون لیدر خط دفاع، تساوی را با باخت عوض کرد.

* لیگ 13

بازهم انزلی، باز هم ملوان و بازهم یک شکست 4 بر 2 دیگر. استقلال این بار با امیر قلعه‌نویی به خانه قوی سپید رفت و خونین و مالین به خانه‌اش برگشت. ملوان قبل از دقیقه 15، دو بار دروازه رحمتی را باز کرد. آنها در ابتدای نیمه دوم، گل سوم را هم زدند. استقلال دقیقه 52 گل اول را زد ولی یک دقیقه بعد، گل چهارم را خورد. درنهایت هم گل دقیقه 4+90 عمران‌زاده کمی از سنگینی باخت کم کرد؛ گلی که ششصدمین گل آبی‌ها در تاریخ لیگ برتر بود.

* لیگ 14

یک بار دیگر استقلال در خانه 4 گل خورد. آنها یک هفته قبل از پایان فصل از تراکتور میزبانی کردند و 4 یک باختند. ستاره بازی کسی نبود جز سامان نریمان‌جهان که به تنهایی 3 بار دروازه محسن فروزان را باز کرد. 

استقلال با گل ابراهیمی در دقیقه 30 جواب گل دقیقه 7 مهمان را داد ولی جوابی برای 3 گل دیگر نداشت. شادی بعد از گل آندرانیک تیموریان که در نیم‌فصل با قلعه‌نویی به مشکل خورد و با ترک استقلال راهی تبریز شد، در این بازی دیدنی بود.

* لیگ 15

آخرین باری که استقلال در یک بازی لیگ برتری 4 گل خورد، دردناک‌ترین‌شان هم بود: دربی. تیمِ مظلومی در دربی برگشت فصل، یک نمایش تراژیک داشت که وقتی در کنار قضاوت ضعیف محسن ترکی قرار گرفت، باخت 4 به دو را با درخشش مهدی رحمتی (که یک پنالتی را مهار کرد و چند واکنش درخشان داشت)، رقم زد. استقلال در این بازی با 3 گل عقب افتاد، یک گل زد، گل چهارم را خورد و درنهایت گل دوم را از روی نقطه پنالتی زد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی