مهدوی: صحبت‌های کنایه‌آمیز نکونام باید مدیریت شود/ عملکرد بد تیم ملی فقط به خاطر سن بالای بازیکنان بود

مهدوی: صحبت‌های کنایه‌آمیز نکونام باید مدیریت شود/ عملکرد بد تیم ملی فقط به خاطر سن بالای بازیکنان بود

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: وقتی نفرات اعزامی ۲۶ نفر بود باید از جوانان بیشتری در ترکیب تیم ملی استفاده می‌شد.

به گزارش فوتبالی، محمدرضا مهدوی، بازیکن پیشین فوتبال ایران با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در نمایشگاه رسانه‌ها، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: فقط باید انتقاد کرد و زیاد نمی‌شود صحبتی درباره نکات مثبت تیم ملی داشت. می‌توانستیم بهتر از اینها عمل کنیم و نمره قبولی بگیریم. نمره قبولی ما در این رقابت‌ها فقط با قهرمانی آسیا بود که باعث می‌شد دوباره به صحنه اول فوتبال آسیا برگردیم اما متاسقانه نتیجه خوبی نگرفتیم.

وی افزود: عملکرد بد تیم ملی فقط به خاطر سن و سال بالای بازیکنان ما بود. ریکاوری در چنین شرایطی خیلی سخت خواهد بود و بر عملکرد آن‌ها تاثیر می‌گذارد. وقتی نفرات اعزامی ۲۶ نفر بود باید از نفرات جوان بیشتری در ترکیب تیم ملی استفاده می‌شد. امیدوارم کادر فنی تیم ملی از این مسابقات تجربه خوبی کسب کرده باشد تا در ادامه برای مقدماتی جام جهانی و همچنین جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم.

بازیکن پیشین استقلال و پرسپولیس، درباره لزوم خداحافظی چهره‌های پا به سن گذاشته از تیم ملی گفت: خیلی با بحث خداحافظی بازیکنان موفق نیستم. اگر قرار است پوست اندازی شود اول باید زمینه آن را مهیا کنیم و از نفرات مد نظر قلعه‌نویی استفاده کنیم. باید از تجربه بازیکنان با تجربه استفاده شود تا جوانان در کنار آنها آماده حضور در مسابقات شوند تا نتیجه آن را در ۴ سال بعد ببینیم.

وی با دفاع از حضور امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: موافق حضور و ادامه کار آقای قلعه‌نویی و کادرش هستم. من‌ کاملا با حضور کادر تمام ایرانی در تیم ملی موافقم. امیدوارم با درایتی که دارند بیشتر از پتانسیل فوتبال ایران استفاده شود. ما آنقدر مربیان شایسته در کشور داریم که سرمربی تیم ملی می‌تواند از آنها در نقاط مختلف کشور استفاده کند تا اطلاعات مورد نیاز بازی‌ها را بفرستند و نیازی نباشد که مربیان تیم ملی مجبور شوند به استان‌های مختلف بروند.

مهدوی با اشاره به عذرخواهی قلعه‌نویی پس از ناکامی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم گفت: از شهامت قلعه‌نویی خوشم آمد که عذرخواهی کرد. این موضوع درایت او را نشان می‌دهد. کاش همه مربیان ما از این مرد بزرگ یاد بگیرند و شهامت پذیرفتن اشتباهات خودشان را داشته باشند. وقتی سرمربی تیم ملی این کار را می‌کند همه ما باید دست یاری به او بدهیم و در کنار او باشیم تا موفق شود.

بازیکن پیشین تیم‌های سرخابی در پایان درباره حواشی متعدد در تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: وقتی استقلال و پرسپولیس قوی باشند تیم ملی ما هم قوی خواهد بود چون تمام جوانان فوتبالیست آرزوی پوشیدن پیراهن این دو تیم را دارند. به نظر من این دو تیم نباید هیچوقت تضعیف شوند. رفتن یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس و صحبت‌های کنایه آمیز جواد نکونام باید به خوبی مدیریت شوند. عصبی بودن تیم و داغان بودن استقلال تقصیر مدیریت است. مدیریت باید خواسته‌های کادر فنی را آماده کند تا جواد نکونام این کشتی که سکانش را در دست گرفته با موفقیت به ساحل برساند.

7474