۱۰ نکته از بازی استقلال و صنعت ‌نفت/ فاصله استقلال با پرسپولیس به پنج رسید

۱۰ نکته از بازی استقلال و صنعت ‌نفت/ فاصله استقلال با پرسپولیس به پنج رسید

پایگاه خبری فوتبالی: یک: دیروز تصویر مشترکی از سهراب و نوازی بیرون آمد که یادآور حسرت بود . حسرت غروب تلخ دهم اردیبهشت ۷۸ که غیبت سهراب مقابل جوبیلو بدجوری برای استقلال گران تمام شد و حسرت چهاردهم فروردین ۸۱ که پنالتی نوازی مقابل آنیانگ به هوا رفت و ستاره سوم از کف استقلال پرید.

دو: از بازی هفته پانزدهم مقابل پیکان تا بازی دیروز مقابل صنعت‌نفت استقلال پنجاه روز پرحاشیه را پشت سر گذاشت. اینکه این تیم با این حجم از حواشی صدرجدول است از عجایب روزگار است.

سه: نکته جالب درباره استقلال این است که همه وظیفه خود را درست انجام می‌دهند، بازیکنان در زمین با تمام وجود بازی می‌کنند، نکونام  در امور فنی عالی عمل کرده و خطیر هم هر روز مشغول جمع کردن اشتباهات مدیران قبلی است. ولی کام این تیم از موفقیت به جای اینکه شیرین باشد زهرمار است.

چهار: اضافه شدن سیلوا به ترکیب با یک تغییر بزرگ همراه بود. رفتن روزبه به خط هافبک و بازگشت مرادمند به خط دفاعی. برخلاف نظر سیانکی گزارشگر بازی که اصرار داشت نکونام بین دو نیمه با آوردن حامدی‌فر تغییر سیستم داده، باید عرض کنم اصلا تغییر سیستمی در کار نبود. روزبه به قلب خط دفاعی رفت و حامدی‌فر در هافبک دفاعی جای گرفت و سیلوا روی دست راست روزبه جانشین مرادمند شد.

پنج: تیمهای خوزستانی در این فصل رقابت شدیدی با یکدیگر برای سقوط کردن دارند، صنعت‌نفت هم مثل استقلال خوزستان و فولاد فصل سیاهی را سپری می‌کند. تیمی که بد بسته شده، مهره تأثیرگذار خیلی خیلی کم دارد و از همه مهمتر به شدت مشکل بدنی دارد. اینکه دیروز فقط یک گل خوردند را به حساب کم‌دقتی استقلالی‌ها بگذارید.

شش: نکونام دیروز از دو مهاجم رأس استفاده کرد. حضور همزمان بلانکو و آرمان این نشانه را می‌داد که جواد آسمان محوطه جریمه صنعت نفت را نشانه گرفته، تدبیری که البته روی هوا جواب نداد و تک گل استقلال روی شوت استثنایی مهدی‌پور زده شد. گل مهدی‌پور کپی پیست گل مجاهد به پاس در سال ۸۰ بود.

هفت: صنعت نفت به طور وضوح در همه خطوط مشکل دارد. این ضعف در خط دفاعی و خط حمله خیلی توی ذوق می زند.آنها بدترین خط دفاع لیگ و یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله را دارند،اینجاست که سختی کار سهراب مشخص می‌شود. بختیاری‌زاده اگر می‌خواهد در مربیگری خود را ثابت کند باید صنعت نفت را در لیگ نگه دارد.

هشت: در استقلال این فصل، فاصله خطوط کاملا استاندارد و مطابق با فوتبال روز است. نقش اصلی این قضیه به خصوصیات فنی روزبه چشمی برمی‌گردد. مدافعی که تیم را بالا می‌آورد و نقش به سزایی در کیفیت فنی این تیم دارد. این بالا آمدن تیم باعث می‌شود استقلال با فشار حداکثری و با تجمع بیشتری در همه نقاط زمین صاحب توپ باشد.

نه: دیروز روز خوب پیستونهای استقلال به خصوص صالح حردانی بود.حالا که کوین یامگا به این زودی قرار نیست برگردد نقش حردانی خیلی در استقلال مهم خواهد بود. استقلال در آن پست میلاد فخرالدینی را هم جذب کرده که به نظر می‌رسد بیشتر به عنوان مهره جانشین به او نگاه خواهد شد. رفت و برگشتهای پیستونهای استقلال و حضور مداوم آنها در کار هجومی یکی از عوامل برتری آبی‌ها در بازی دیروز بود.

ده: با برد استقلال و باخت پرسپولیس فاصله این دو تیم در صدرجدول به عدد پنج رسید. نمودار فنی استقلال کاملا یک نمودار صعودیست ، سیستم این تیم کاملا جا افتاده و بازیکنان در یک مسیر درست قرار دارند. حسن بزرگ استقلال امسال این بوده که با بارکج فعلا در سرمنزل مقصود است.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی