عنوانی که از دست می‌رود؛ ایران بهترین خط حمله آسیا

عنوانی که از دست می‌رود؛ ایران بهترین خط حمله آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- کریم انصاری‌فرد در دقیقه 2 اولین بازی ایران در جام ملتهای آسیا، زنجیره گل‌های ایران را شروع کرد که تا 12 گل ادامه داشت.

به گزارش فوتبالی، اگر به جدول بهترین خط حمله جام ملت‌های آسیا رجوع کنیم نام ایران در صدر آن دیده می‌شود. نامی که حسرت دیدن آن دلمان را چنگ می‌زند.

 حسرتی به این دلیل که باخت به قطر و صعود این تیم به فینال هم شانس قهرمانی ما را گرفت و هم به احتمال زیاد این عنوان را از ما خواهد گرفت. 

البته هر گلی که در فینال زده شود به معنای از دست رفتن عنوان بهترین خط حمله از دستان امیرقلعه‌نویی و شاگردانش خواهد بود. اردن هم مانند ایران با 12 گل زده در رده اول قرار دارد و قطر 11 گله هم دوم است و به ثمررسیدن هر گلی ایران را به رتبه‌های پایین‌تر خواهد فرستاد. 

این آمار تا قبل از فینال نشان می‌دهد که کادرفنی تیم ملی با وجود تمام انتقاداتی که به آنها وارد است توانست به هدف خود یعنی ارائه فوتبال هجومی برسد. این اتفاق در برابر مشکل همیشگی تیم‌های قلعه‌نویی در دفاع که با مصدومیت پورعلی‌گنجی و بقیه مصدومیت‌ها شکل بحرانی‌تری به خود گرفت مانع از این شد که بازی هجومی به قهرمانی و حتی فینال منجر شود. 

نکته جالب ایران این بود که تعداد شوت‌هایش در این جام سه‌رقمی شد و تنها تیمی است که توانست به عدد 101 شوت زده دست پیدا کند. این تنها عنوانی است که بعید به نظر می‌رسد در فینال از دست برود. 

قطر و اردن هر کدام برای رسیدن به این عدد باید بیش از 20 شوت بزنند که بعید است این اتفاق بیفتد. مهدی طارمی با زدن 3 گل بهترین گلزن ما در این رقابت‌ها بود. 

در نهایت اما این آمار و ارقام و اعداد نتوانست به کمکمان بیاید و غیبت در رکوردهای دفاعی ما را به خداحافظی در مرحله نیمه‌نهایی وادار کرد تا این رکوردها را به همراه جام در قطر جا گذاشته و به ایران برگردیم.

4326