خبر خوب؛ ایران در نیمه نهایی بازیکنِ محروم ندارد

خبر خوب؛ ایران در نیمه نهایی بازیکنِ محروم ندارد

پایگاه خبری فوتبالی – امیر قلعه‌نویی به جز بازیکنان مصدوم، همه بازیکنانش را برای بازی با قطر در اختیار دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران بعد از شکست دادن تیم ملی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 به مرحله نیمه نهایی رسید و روز چهارشنبه در این مرحله با میزبان مسابقات یعنی قطر روبرو خواهد شد.

یکی از نگرانی‌های کادر فنی تیم ملی در مسابقاتی به این شکل برگزار می‌شود مساله کارت‌های زرد و قرمز و محرومیت بازیکنان است. بازیکنان با دریافت دو کارت زرد  و یا یک کارت قرمز بازی بعدی را از دست می‌دهند.

تیم ملی ایران در این دوره از مسابقات هر دو نوع محرومیت را تجربه کرد. محمد حسین کنعانی زادگان مقابل فلسطین و امارات کارت زرد گرفت و از بازی با سوریه محروم شد. مهدی طارمی هم در بازی با سوریه دو بار کارت زرد گرفت و اخراج شد و بازی با ژاپن را از دست داد.

به جز این دو نفر صادق محرمی مقابل امارات و شجاع خلیل‌زاده، علیرضا بیرانوند، سعید عزت اللهی و محمد محبی مقابل سوریه کارت زرد گرفتند. اما اتفاق خوب این بود که هیچ کدام از این بازیکنان در مقابل ژاپن اخطار نگرفتند و دو اخطاره نشدند.

به همین دلیل ایران هیچ بازیکن محرومی در بازی روز چهارشنبه مقابل قطر ندارد. طبق قوانین هم کارت‌های زرد تمام بازیکنان و کادر فنی (تک اخطاره‌ها) تیم ملی برای مرحله نیمه نهایی بخشیده شده است.

با استناد به بند ۵ ماده ۵۲ آیین نامه برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 کارت‌های زرد تمام بازیکنان و کادر فنی (تک اخطاره‌ها) تیم ملی برای مرحله نیمه نهایی بخشیده شد و تمامی بازیکنان می‌توانند بدون هیچ مشکلی تیم ملی را در مرحله نیمه پایانی همراهی کنند و دغدغه‌ای برای محرومیت از بازی فینال نداشته باشند.

در واقع الان ایران هیچ بازیکن تک‌اخطاره‌ای ندارد و کارت زرد بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، علیرضا بیرانوند، سعید عزت اللهی و محمد محبی پاک شده است. آنها اگر در بازی با قطر اخطار بگیرند از بازی فینال محروم نمی‌شوند.

البته مساله کارت قرمز متفاوت است. هر بازیکنی از هر تیمی در بازی‌های نیمه نهایی از داور کارت قرمز دریافت کند قطعا از حضور در بازی فینال محروم خواهد شد و بازیکنان ایران باید به شدت مراقب این مساله باشند.

1359